• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Telis - Jag blödde som sagt också lite den här gången, men det var mycket senare (v16) och går nog inte att jämföra. på RUL fick jag veta att det nog berodde på moderkakan, som ju satt över öppningen.
    Vill verkligen, VERKLIGEN, att det inte ska vara något fel, men magkänslan brukar ju ofta stämma.
    Hoppas såååå att din INTE har rätt den här gången!!! Alternativet finns liksom inte!!!
    *KRAM*

Jag mår fortfarande konstigt. Mår illa och känner mig lite yr. Har precis smällt i mig ett paket (glutenfria) pepparkakor som jag hittade i skåpet, gjorde inte direkt saken bättre. Men jag är världsmästare på att ta det lugnt iaf, har knappt rest mig ur soffan på hela dagen.

Sen är allt jag skulle kommentera borta. Jo, jag är i v26+2, kollade jag upp i morse.

• fru AM

Telis: JAg blödde färskt blod samma dag som jag skulle på inskrivning med Livia. Som tur var hade jag tid för VUL samma dag också. JAg var helt inställd på att det skulle visa sig på VUL att det gått åt skogen - men det var ju ingen fara.

JAg hoppashoppashoppas att det är lugnt för er del!!!

Liten: angående giftiga växter:
    www.giftinformationscentralen.se/intro.asp

• fru AM

Angående den där länken till undersökningen om datanördars sängbegåvning så skulle man ju snarare vilja veta vad deras partner tyckte om förmågan ... Inte vad de själva sa ...

• Fru E

AM-maken nappade tydligen direkt på den där länken

• fru AM

EA: och vad tycker DU som partner om makens färdigheter då?

• fru AM

Och vi som inte har något jobb alls då? Eller i a f ingen tydlig titel ... var hamnar VI???

• Fru E

AM-host harkel har inte så mycket att jämföra med men bättre kan alla bli

Jag hamnar heller ingenstans så vi får helt enkelt välja själva

• fru AM

Liten: Japp den länken funkar bättre.

EA: får vi välja själva!? Då är vi ju BÄST. Var väl det jag visste!

• BrudSommar2006

Liten, det var väl bra! Maskros - växten är sannolikt ofarlig.

Telis, hoppas så att din magkänsla är fel.

Svar på tråden Livets stora och små frågor