• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

EA, nej jag tror inte att ett VUL visar på något innan man är i vecka 7 och det är inte jag. Det är bara att vänta och se. Men jag ska försöka trösta mig med att man faktiskt inte måste ha en massa symptom.

• kängu

Telis, i såna fall kommer min unge inte att bli vidare smart (med tanke på att jag inte mått illa). När är det du ska på VUL, är det långt kvar?

• Fru FruLLan

Jag VILL inte älska roffe
    låter helt sjukt att säga.

Men jag är en sån jääävla envis människa som av princip kan besluta mig för att göra si eller så bara för att jag en gång bestämt mig för en sak.
    Maken tycker INTE om den sidan av mig. Jag kan av princip låta bli att göra en sak, eller tycka om en sak bara för att jag en gång sagt att det är så. Jag ändrar mig INTE, trots att jag faktiskt skulle vilja.,

Så näe, har jag bestämt mig för att jag inte vill ha en kille så kommer jag aldrig kunna acceptera Roffe. Så kommer det nog att bli. Visst jag kommer acceptera honom på något sätt. men aldrig fullt ut. Jag kommer alltid att se honom som den jag inte egentligen vill ha.

Låter hårt och vidrigt. men tyvvär känner jag mig själv.

Prata med någon har jag gett upp. JAg försökte och det hela blev bara värre.
    det är bara att hoppas att jag iallafall aldrig kommer vara elak mot Roffe...

• Fru FruLLan

och att skaffa en nummer tre för att få en tjej. Näe... där är nog oviljan att ha tre barn större än längtan efter en tjej.

Fy faaan vad hemskt det är att känna så här.
    Blir så jävla arg och ledsen på mig själv.

och jag tror faktiskt på skrock. det finns en viss sanning i det hela...

• Telis

kängu, äsch det där måste vara skitsnack. Jag tror inte att min mamma mådde illa när hon väntade mig och jag är ju hur smart som helst.

Det är fortfarande två veckor kvar till VUL:et och tiden går om möjligt ännu saktare än under ruvningen.

• Telis

Frullan, du kanske har rätt i att Roffe är en kille men jag vägrar att tro att du bara kan bestämma dig för att inte älska honom. Inte ens du, trots att du verkar vara otroligt envis. Det kommer att bli bra, jag lovar!

• Fru FruLLan

Nej telis
    tyvvär så är jag rädd för att jag kommer att vara bitter resten av livet att jag aldrig fick den dotter jag faktiskt vill ha. Kommer nog aldrig komma över det.

• Fru FruLLan

Angående illamående och intelligens så var det bland det dummaste jag hört!

Skulle smarta människor då utveckla något (hormon???) i hjärnan tidigt som då fysiskt påverkade mamman?
    Hmmmm
    låter orimligt...

• Lapinette

Men Frullan!!!! Kan du inte gå till någon "doktor" som kan programmera om din hjärna??!! Usch, så där får du inte tänka. Först så vet du ju faktiskt inte om det är en kille eller ej och om du nu så jättegärna vill ha en tjej varför inte göra en nr 3? Shit, du måste bara älska ditt barn! ... eller ge honom till mig . Kram på dig, förstår att dina tankar känns superfrustrerande.

Och Telis! en till med mörka tankar. Förstår dig också ... herregud, ha kämpat i så många år och när man äntligen får det där jäkla plusset så ska man gå och oroa sig för att något kan gå snett. Kram på dig med!

Svar på tråden Livets stora och små frågor