• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

Telis,
    Maken är helt nervös över förlossningen och undrar hur han "ska klara av det"... HAN????? Jag då????

• MSW
    Telis skrev 2009-05-26 19:50:29 följande:
    Jag har lagt upp Muggles bilder i albumet nu. Jag hoppas att den söta människan i jeanskjol är Kängu, er andra kände jag igen.
    Vad det såg ut som ni hade trevligt då! *avundsjuk*
  • kängu

Hm... jag satt just och funderade på var hundarna höll hus eftersom det var så tyst och lugnt här. Upptäckte att maken lämnat dörren till sovrummet öppen (numer förbjudet territorium för hundarna) och där inne, på varsin huvudkudde, låg dom och trynade

• MSW

Åh tinga! vad jag hoppas att puffs ätande håller i sig! Skulle gissa att skulle kännas ganska mycket mindre jobbigt om det räcker med att piff får sond! (Även om det bästa så klart hade varit att båda slapp!!)

• Fru E

Vad är vaginos egentligen???

God morgon förresten

Ikväll är det AW hos en av tjejerna på jobbet, trevligt värre kommer dessutom 3 små pyren, två två månaders och en tre månaders vadå bli avundsjuk!! Sen kommer min kollega antagligen på måndag och hälsar på oss och hennes tjej är bara 3 veckor
    Jisses, kommer att bli trånande dagar efter bebis, pust!

Tinga-kanske Puff hörde lite av vad läkaren sa om sond och fick sig en tankeställare om maten. HOPPAS!!!!

Frejis-du får se det som ett tillfälle att ha lite "semester" nu innan bebben kommer . Göra sådant som du inte annars har haft tid med

Ja antagligen kommer jag inte att locka håret och måla naglarna innan jag ska föda barn

• fru AM

Koko: skönt att det onda gett med sig nu!

MSW: Men det kan ju vara så att de inte har just den picknickkorgen från Sagaform på Duka. Järnia var också en av återförsäljarna såg jag. Om jag vore du skulle jag maila Sagaform och fråga vari i din närhet du kan köpa picknickkorgen för 4.

Cicci måste verkligen ha varit den snyggaste nyförlösta mamman någonsin på Danderyd! Och vad smidigt att det blev på dagen (m tanke på Victor)

Nu ska jag ut o köpa kaffebröd - får bebistittsbesök om en stund. See you later

• Fru E

Blivande-vad roligt att du tittar in
    Ahhh men då har jag ännu en cykelkompis med spottings trevligt . Har du några teorier om spottingsen du som är kunnig inom området???? Just nu har jag gett upp tankar på tanten utan hon får helt enkelt komma när hon behagar, jobbigt ja men inget jag kan påverka ändå suck! Nästa månad ska jag nog peta i mig de sista Pergona....

• MSW
    kängu skrev 2009-05-27 08:34:29 följande:
    Hm... jag satt just och funderade på var hundarna höll hus eftersom det var så tyst och lugnt här. Upptäckte att maken lämnat dörren till sovrummet öppen (numer förbjudet territorium för hundarna) och där inne, på varsin huvudkudde, låg dom och trynade
    Haha, ja det är alltid något skit på gång när det är tyst!

Nahe, nu ska jag packa ihop lite grejer, ska träffa några mammor från föräldrargruppen vid 10.30 och innan dess ska vi handla (och A vakna) och bli färdiga! Får se om jag hinner titta in igen senare!
  • Fru E

Telis-inga symptom är bra det med du får förbruka lite test till om du tvivlar

• Lapinette

Morning girls,

Har varit inne och kikat på korten och ni såg ut att ha haft en härlig pic-nic nere i Götet.

Liten - hade gärna spinnat och låtit dig dricka vin på torsdag men jag ska iväg och pina mig, ansiktbehandling. Ser sedan ut som en prickig korv så det blir destination hemmet.

Frullan - vad härlig med sista arbetsdagen!

Gällande Cissi så blir man ju faktiskt inte ens förvånad över att hon såg absolut fab ut där hon låg på BB. Låg och låg, hon hann ju bara dratta ned aschlet och sen var det över.

Svar på tråden Livets stora och små frågor