• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Frullan-men pratade du med en psykolog???

• Fru FruLLan

Näe jag mådde ju alldeles för bra för att få prata med psykologen... så jag fick ju bara extra tider med BM. helt värdelöst...

Men jag känner inte att det skulle ge nåt att prata emd någon. Eller jo, om denna någon kunde ändra kön på bebisen, men det är det ju ingen som kan. Så då kan jag lika gärna skita i det hela.

• Page

Frullan, din situation suger!! Och eftersom dina känslor är så tabubelagda blir det svårt att ha en vettig, hjälpsam och ärlig diskussion här.

Hur kan jag hjälpa dig? Vad behöver du? Ventilera, diskutera, höra någon annans åsikt, bara bli lyssnad på, utskällning, eller hållen i handen?

• snaily

Frullan, mådde för bra för att prata med psykologen? Känns som de borde tänkt ett steg längre där, för om du fortsätter känna så här kan det ju faktiskt leda till att ditt barn mår dåligt (inte fysiskt men i värsta fall kommer han kanske känna vibbar av att han var oönskad). Men man kan ju hoppas att alla förlossningshormoner möblerar om i ditt hjärnkontor ordentligt! Skitjobbigt läge; skickar kramar!

Kramar till Telis också! Hoppas de två kommande veckorna går undan med en rasande takt!

• nennesjuttioåtta

kramar till alla som behöver det!

Ska hälsa från Vickan!

• Lapinette

Frullan - skit att de inte kunde dig få komma till en psykolog. Sen vet man ju inte om det hade hjälpt, som du själv skriver, men man tycker att de borde kunde ha gjort något åt saken istället för att bara rycka på axlarna.

• Lapinette

Skriver som en kratta men jag hoppas du förstår Frullan att jag inte på något sätt tycker du är korkad, dum, eller ego. Jag hoppas så in i bängen att dina tankar och känslor blir helt annorlunda när du får det lilla knytet i famnen.

• Telis

Fan, fan, fan, det kommer BLOD här. Jag visste väl att det inte var som det skulle.

Svar på tråden Livets stora och små frågor