• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Med tanke på att maskros är något som man uppmanas göra sallad på, alternativt kan brygga eget vin av så vore det konstigt om den var giftig... Min kanin tuggade även i sig stora mängder maskrosor.

Jag babblar på om detta och annat medan tankarna hela tiden är hos Telis ...

• Fru E

AM-babbla gärna på så går tiden lite fortare tills Telis är tillbaka

• Fru FruLLan

Urs och fy vad denna dag var obra.

Har telisen fösvunnit igen?
    Var det v 7 hon/du var i?
    Hur kan man kolla då om allt är OK? VUL är för tidigt eller?
    gravtester, vad kan dom visa?

Varför har egentligen telisesns magkänsla sagt att nåt är fel. Har det funnits indikationer?

Jag vägrar acceptera det här.

Jag tar 15 bråkiga söner och inga döttrar bara det går bra för telisen nu

• Lapinette

Tänkte exakt samma sak om maskros. Vi diskuterade maskros på familjemiddagen och då dök det där med vin upp ... undrar hur det smakar? Själv är jag ju kanin och mumsar gärna maskrossallad .

Ja, Telisen fick där i bakhuvudet hela tiden.

• snaily

Lägger mig i... Första regeln inom toxikologi: allting är giftigt, det är bara en fråga om tillräckligt stor dos...
    Slutsats: lagom mycket maskrosor dör man inte av.

Känner mig såå duktig på min annars extremt lata lediga dag: skriver rent anteckningar från kursen jag var på för några veckor sen.

Koko, fortsätt ligg i soffan och hoppas du piggar på dig snart.

Tumhållningen fortsätter Telis...

• fru AM
    snaily skrev 2009-05-27 15:01:50 följande:
    Lägger mig i... Första regeln inom toxikologi: allting är giftigt, det är bara en fråga om tillräckligt stor dos... Slutsats: lagom mycket maskrosor dör man inte av.
    Aj då - då ligger jag risigt till när det gäller mitt fänkålsmissbruk.
  • snaily

Hmm, du får googla på symptomen på fänkålsöverdos!

• fru AM

Jäklar - kan inte ens skriva ordet fänkål utan att det vattnas i munnen. Har en halv fix kvar i kylen sen igår ... Man kanske skulle ta sig en sväng ut i köket *visslar avledande*

• Fru E

Hehe men fänkål är iaf en nyttig "drog"

• BrudSommar2006

Uäk, AM, hur kan du egentligen äta fänkål!

Nehepp, nu ska man strax iväg till dagis och lyssna på vän sång, har i alla fall legat och vilat en halvtimme, det var skönt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor