• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Telis - du verkar så lugn, är du det? Shit, jag hade nog börjat störtböla och rusat hem från jobbet. Så gjorde jag när senaste IVF'n misslyckades. Stor kram på dig och jag hoppas, hoppas att det är falskt alarm.

• Telis

Lappis, jag är ledig idag så jag är hemma. Och störtbölar. Så lugn är jag inte. Att allting ska vara så sjukt jävla förbannat orättvist jävligt kukigt! (Förlåt Nenne om jag snodde ditt uttryck där )

• _koko_

Åååååh, telis-hjärtat!! Så länge du inte blöder massor och har jätteont finns gott om hopp kvar, men FAN att du ska behöva gå igenom det här över huvud taget!!!!!

Känner för att fylla en hel sida med arga gubbar!

Ok, det får räcka...

FruLlan - När vi pratade nu sist fick jag känslan av att du kanske tyckte det skulle bli ok med en kille till? Vi kom ju på en massa fördelar! Är det för att du hade rätt om ciccis bebis som det har blossat upp igen, eller var du väldigt bara bra på att dölja alltihop då?

Nu är sambon och conny på väg till ikea för att köpa två små köksskåpsdörrar, summa 80kr.

Just det, har glömt kolla picknickbilderna i galleriet!!
    Tror att jag mår lite bättre, känner mig lite piggare efter en tupplur, men det blir tidig sänggång ikväll också!

• nennesjuttioåtta

Telis!!!! Vad glad jag blir att du skriver så jag vet vad som händer!
    Jag skickar alla kartonger jag har så du kan proppa igen helt!!! Kramar om dig vännen!!!

• MSW

Frullan: Du har fått så många kloka svar (och då har jag ff många sidor kvar att läsa ifatt) så jag skickar bara en stooooor kram!

• _koko_

Så går det när man försöker klistra in ett ord...

"eller var du bara väldigt bra på att dölja" skulle det förstås stå.

• Lapinette

Telis - nu börjar jag känna mig lugn. Inte för att du mår så jävla dåligt utan för att du faktiskt verkar reagera normalt. Jag tänkte inte på att du har din lediga dag idag men vad tur i oturen. Sen instämmer jag självfallet i den lååååååååånga hardanget med svordomar för visst är det förjävligt orättvist!!! MEN jag hoppas för er skull fortfarande för än så är det ju inte kört. Vi vet ju att en liten blödning inte behöver betyda mf. Åter igen KRAM på dig!!! Lider verkligen med dig ska du veta ... inte för att det hjälper en dag som denna.

• Fru E

Telis-men då hänger nog lilla pyret kvar ändå om du inte har ont och "bara" ljusrött

• nennesjuttioåtta

Det gick nästan att skriva med smileysar
    men det blev HUH och det är ju inte lika slagkraftigt

Svar på tråden Livets stora och små frågor