• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

Nu avlägsnar jag mig från datorn men kikar in igen ikväll. Telis, tummarna hålls hårt här!! KRAMAR!!

• Frejis

Telis, jag håller tummarna. Skithårt!!!

• Frejis

Får jag göra en bekännelse?

Eftersom jag mådde bättre igår skulle jag ju undersöka vad jag klarar av det och tog mig till skolan samt satt på en stol tillsammans med mina trevliga kursare i sådär sex timmar. Det kändes ju bra, men nu, efter att ha sovit en timme, kommer kvittot: jag har så j***a ont i myomen att det inte liknar någonting annat. Kramp i de där två satans knutorna så att jag inte vill utforska något mer, no ever no more. Och sedan tycker jag att akuten inte borde ta in sådana människor som jag för att vård förtjänar jag definitivt inte. Men det är bra att få skämmas för sina dumheter också, hoppas att det bara sluta så.

Jahapp, får hoppas att maken kommer hem snart och hittar på ett sätt hur man går på toaletten fär att det är vad jag försöker komma på nu Hade jag en snorre skulle jag kissa i ett glas på skrivbordet, men det går ju inte...

• Telis

Men Frejis då!! Vi SA ju åt dig igår att du skulle ta det lugnt, ditt envisa lilla stycke! Men usch och fy att du ska ha så ont nu. Hoppas att din man kommer hem snart och hjälper dig. Jag skulle komma på studs och hålla fram glaset om det inte var så att jag måste sitta hemma med benen i kors.

• BrudSommar2006

Snyggt Nenne!

Frejis, ajaj, hoppas det lägger sig igen, nu får du hålla dig hemma!

Hm, det var en trist vårfest på dagis vi var på, först sjöng barnen och det var väl bra men sedan skulle alla barnen på båda avdelningarna köa för att få ett diplom och en glass efter att de varit ute och gått en viss sträcka vad det nu var. Sedan skulle samtliga köa för att få sig en korv. Sedan skulle man köa för att få bakelse. Fast den fick jag springa med nedför vägen hemåt för då hade Iris redan tröttnat och börjat gå hem...

Tur i alla fall att maken hann bada henne så slipper jag det, nu har han åkt iväg in tills stan igen på en middag.

Själv börjar jag misstänka att jag faktiskt mår lika illa som sist, bara det att jag knaprar tabletter nu så jag lider inte riktigt lika mycket av det. Sist hade jag ju ingen aning om att det fanns så bra hjälp att få.

• BrudSommar2006

Ja Telis, rör dig inte ur fläcken! Hoppas att FL-tipset fungerar.

• BrudSommar2006

Måste nog skaffa nya byxor redan nu, jag klarar inte när det klämmer åt om magen känner jag, har fått sluta ha jeans redan. När man mår lite småilla så känns minsta lilla tryck på magen. Verkar inte ha några vettiga kvar från sist heller märkligt nog.

• snaily

Frejis, usch! Hoppas maken pallrat sig hem snart och passar upp på dig som en liten betjänt!

Telis, kniiiiip! Hoppas det avtar snart, hoppas hoppas. En kollega till mig blödde väldigt tidigt i graviditeten förra sommaren, i flera dagar pågick det men allt gick bra sen. Här har vädret växlat från vidrigt mörkt och trist till soligt och vackert, hoppas detsamma kunde gälla för dig! (metaforiskt talat)

• kängu

Frejis då, aja baja!! Lova nu att ta det lugnt! Det tror jag att du kommer göra, nu när du "testat gränserna". Hoppas maken kommer hem snart så du kan få kiss-hjälp.

Telis, tummarna hålls hårt. Jag tror och hoppas att det kommer gå vägen detta.

Svar på tråden Livets stora och små frågor