• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Frejis

God morgon!

Tinga - jag tänkte på dig och dina barn när läkaren berättade vad som kan hända i mitt fall. Nu är det ju (peppar peppar...) inga tecken på det, men man vet aldrig, sådant kan förändras rätt fort.

Liten - lera och grus, ni är verkligen frilufsmänniskor men sådant är kul, tycker jag. Mindre verkar vara nyfiken på vad som finns ute i naturen och oj, vad pigg hon var när jag träffade henne. Träffas gärna igen! (När vill ni förresten komma och titta på kaninen?)

Jättestor grattis till Cicci med familj nylackade naglar och lockat hår strax före förlossningen låter inte helt fel, något ovanligt bara

Koko, säger som Frullan, vila! även om det är lättare sagt än gjort.

Frullan - doktorn sade inte så mycket nytt igår, det var ju planerat kejsarsnitt som samtalet skulle handla om fast det blev inget samtal. Fick remiss till någon överläkare på Danderyd (får se vem det blir - tänker nu på A M) och han verkade tycka att kejsarsnitt är helt rätt just i mitt fall. Vi får se hur forsättningen ser ut. Sedan kommer han att förlänga sjukskrivningen till slutet av graviditeten för att jobb på heltid (eller ens deltid) kan jag glömma. Jahapp, så var det med det.

• Telis

Åh heja Puff! Cheerleader 2 Hoppas, hoppas att det vänder nu. Och att han då sporrar Piff också till att äta bättre!

• Telis

Cicci alltså, locka håret och måla naglarna, hon är ju bara för underbar!

Själv kommer jag antagligen komma in nerspydd, osminkad, skitig i håret och skrikandes könsord åt personalen tills dom gett mig någon riktigt bra smärtlindring.

• Telis

koko, sköööööööönt att det gått över nu! Nu får du banne mig inte göra ett enda dugg idag!

• Telis

Snaily, jag fick Dalacin mot vaginos och det funkade bra. Tyvärr så tror jag nog att du måste ha något receptbelagt.

• Telis

Blivande Fru L, tack för grattis! Skönt att ni har ett besök inplanerat men hoppas att ni inte ska behöva gå.

• kängu

Telis
    Min make sa häromdagen: "Du kommer väl antagligen be alla i personalen att dra åt helvete, och jag kommer svimma" angående hur den förestående förlossningen skulle gå...

• Telis

Frullis, nej inga utbrott och inga symptom alls idag faktiskt.

• Telis

kängu, haha, ja precis så blir det nog här med. Min man kommer också antagligen att svimma och så kommer jag bli vansinnig över att alla ska hålla på och dalta med honom när det faktiskt är JAG som ska FÖDA BARN.

Du såg förresten inte alls tjock ut, det gick ju inte att se att du ska ha barn om mindre än en månad!

• MSW

fru AM skrev 2009-05-26 17:16:33 följande:

msw:den här var fin:viewer.zmags.com/publication/74745aa2 återförsäljare:sagaform.com/index.phpmen det kanske var den du redan snokat på (men denna är för 4)
    Tack så jättemycket! Var inte den jag snokade på på duka, det märkliga var att jag frågade om det överhuvudtaget fanns i deras sortiment, och det sa hon att det inte gjorde, hon kanske menade i deras butik bara... Som sagt, super tack!
Svar på tråden Livets stora och små frågor