• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-26 16:56:48 följande:
    soooolen i magen, lappis! Tänk på en liten gul gubbe med överbett som pruttar dig på magen (med munnen så kalrt ,hahaha!)
    Det är nästan så att jag vill frammana den bilden också
  • muggles

Telis: jag har mejlat några bilder fr trådträffen i Götet till dig!

• Telis

Jag har lagt upp Muggles bilder i albumet nu. Jag hoppas att den söta människan i jeanskjol är Kängu, er andra kände jag igen.

• Blivande fru L

Morsning korsning! Här är det ont om gröna pluppar när jag gör min månatliga trådentré.

Nenne - vad bra allt lät med er ICSI! Bygg ett bo av kvistar och dun och sitt på så att pricken blir ruvad ordentligt!

Telis - Minns inte om jag har gratulerat till plusset. Gör det nu - grattis!

AM - Tror inte att jag gratulerat till "klimpen" H. Grattis! Din kejsarsnittsberättelse var fin att läsa. Tror precis som du att det hade varit bra för dig att prata med någon om förlossningen i ett tidigare skede. Man blir så låst vid beslutet om kejsarsnitt om det fattas för tidigt. Huvudsaken är i alla fall att allt gick bra!

BS - Jag har nog inte gratulerat dig heller? Härligt med ett plus! Prata med BM om din rädsla för förlossningen och be att få en remiss för samtal. Hoppas att du kan njuta av graviditeten och att den inte överskuggas av rädsla för förlossningen. Verkar som att du mår hyfsat? Inte sååå illamående?

• Liten med Mindre

Oj, hinner inte läsa klart, men vill förstås skicka ett jättegrattis till familjen Cicci och lilltjejen!

Mindre och jag har varit 4 dagar på landet och ätit gräs grus och lera. Nu är det fullt ös sista mammalediga veckan, men jag är tillbaka i god form nästa vecka. eller hur det nu blir, amerikanerna som köpte upp företaget invaderar tydligen då. Får se hur det blir.

Lappis - har du urtråkigt så kom och spinna med mig på torsdag, så dricker jag vin efteråt.

Frejis - ta det lugnt nu!

Återkommer när jag hinner läsa klart!

• Blivande fru L

Frejis - Trist att myomet ställer till det för dig. Hoppas att du får ha ditt barn i magen i mååånga veckor till!

Ore - Jag tror att ditt onda i magen är ligamentsmärtor. Det brukar komma när livmodern växer och allt måste tänjas. Många verkar känna av det i vecka 16-20 ungefär. Det börjar bli dags för UL snart va? Spännande!

EA - Knas med spottande tant! Jag har också en mycket mystiskt cykel denna gång, spottings från dag 21. Förra månaden var cykeln 24 dagar. Jag som alltid har en regelbundet cyklande tant som kommer dag 27 eller 28. Varför hittar kroppen på så märkliga saker?

Snaily - Det låter som en klockren bakteriell vaginos. Hoppas det blir bättre snart!

Lappis - Skittant som är så jobbig den här gången. Skit att hon skulle dyka upp över huvud taget. Som så många kloka har sagt redan - snart blir ni flera i familjen på ett eller annat sätt! Kram!

• Blivande fru L

Cissi - Grattis till tjejen! Hoppas att allt gick bra på fikarastförlossningen! Det kändes kanske inte som en fikarast under de intensiva timmarna? Kram!

Jaa, hörni. Det är inte lätt att sammafatta flera veckors inlägg på en gång. Härmar Snaily: Kram till alla glada och ledsna!

• fru AM

Hej Blivande fru L! Tack för grattis!

Hur är det med dig då???!

Hej Liten - hoppas era magar klarar grus- & leradieten!

• Page

Cicci, Grattis till tjejen! Men hur blir det nu med namn? Hade inte ni bara massa killnamn på lager?

Ore, Muggles, Kängu, Nenne och Piggelin, vad mysigt ni verkar ha haft det på picknicken! Fina kort!

Nenne, har du blekt håret?

• BrudSommar2006

Hej Blivande! Undrar också hur det är med dig? Hur går det för er med försöken efter alltihop, hur länge har ni försökt nu? Det bara måste ju ta sig för er också snart!

Svar på tråden Livets stora och små frågor