• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Alltså, för att förtydliga så har jag just nu lika stor ångest över att bli uppskuren, trots AMs solskenshistoria.

• BrudSommar2006

FruLLan, så de lämnade Victor på dagis och åkte in och födde så där lite lagom lämpligt då?

• Fru FruLLan

MSW
    Cicci hade låga hjärtljud i början men den sista månaden har hon haft jätte höga (tjej)

ha ha ha
    jag kan förstå att ni gärna vill få knäppa mig på näsan men det är ju bara för at DET vore roligt. (vilket jag kan tycka själv...)
    MEN det finns ju liksom inget alls som skulle kunna ens antyda till tjej...så...
    det kommer liksom aldrig hända.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-05-26 14:48:28 följande:
    Men du milde, här går man iväg och fikar en stund och så har Cicci fått barn när man kommer tillbaka!!!
    Och du uttrycker dig som vanligt på pricken, BS!

Cicci - hon som föder på fikarasten ...
  • Fru E

BS-vad är det som skrämmer dig med det hela? (kanske lätt för mig att fråga )

• MSW
    Men du milde, här går man iväg och fikar en stund och så har Cicci fått barn när man kommer tillbaka!!!Stort grattis Cicci!Fasen, jag vill också föda flera veckor för tidigt och på en kafferast! Hur var det nu, fanns det spekulanter här på att föda barn, för här är en som verkligen inte under några som helst omständigheter vill, jag har sådan ångest så jag kan inte tänka på det utan att tårarna börjar trilla.
    BS: Har du funderat på att ta kontakt med Aurora? Om det känns så jobbigt att tänka på förlossningen?

Nä ogräset var det!
  • Fru FruLLan

BS
    ja dte var vel ungefär så det gick till gissar jag Välplanerat som attan av den organiserade lilla cicci

Men hjärtegumman
    ÄR du så himla rädd för förlossningen?
    Påminn mig? tog det bara väldigt läng tid med iris eller var det komplikationer också?

Om du kan få tröst i en solskenshistoria så har jag en kompis som hade en ren helvetesförlossning med sitt första barn. Slutade efter jääääääätttte lång tid i akut snitt och mycket problem.

Nu har hon fött sitt andra barn, helt naturligt, på några timmar och ALLT gick super bra trots att den bebisen var större osv.

Så det KAN gå bättre BS.

Tror du att du kan få hjä'lp att bearbeta din förlossningsrädsla innan?

• fru AM
    Hur var det nu, fanns det spekulanter här på att föda barn, för här är en som verkligen inte under några som helst omständigheter vill, jag har sådan ångest så jag kan inte tänka på det utan att tårarna börjar trilla.
    BS, gumman - så där kände jag också. Precis så! Tycker du snabbt som ögat efter inskrivningen ska be att få prata med någon vettig person om din förlossningsrädsla. Jag tycker det är synd att ingen fångade upp mig så fort jag började prata om kejsarsnitt. Jag hade säkert kommit över min låsning om jag bara hade fått mina tidigare förlossningar genomgångna och förklarade av en expert i ett tidigt skede (nu fick jag mina förklaringar veckan innan snittet och då tyckte jag att det vr för sent att byta spår igen).

Mitt snitt gick ju jättebra. JAg känner mig i princip helt återställd nu efter fyra veckor. MEN det är en stor operation och dagarna efteråt hade jag gärna varit utan ... Jämförelsevis går det på ett kick att bli återställd efter en "normalförlossning" - framförallt tappar man inte i kondition och styrka på samma sätt tycker jag.

Så BS - be om hjälp att bearbeta förlossningen! KRAM!
  • Fru FruLLan

AM
    Jag fattar inte varför du kan ens tro att jag ska få nåt annat än en kille. Vad baserar du det på? Det finns ju liksom inga tecken.

Annat än att det vore kul att kunna reta mig

vad trodden du att cicci väntade?

• fru AM

Fru FruLLan skrev 2009-05-26 14:57:06 följande:

AMJag fattar inte varför du kan ens tro att jag ska få nåt annat än en kille. Vad baserar du det på? Det finns ju liksom inga tecken.Annat än att det vore kul att kunna reta mig vad trodden du att cicci väntade?
    Frullan - det här kan vara ett solklart fall av "undantaget som bekräftar regeln".
    Hjärtljudsmetoden ger jag ingenting för. Säg mig - vad har du varit sugen på/är du sugen på? Syns det att du är gravid om man ser dig bakifrån (fråga en kollega)?
Svar på tråden Livets stora och små frågor