• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

telis
    jag hoppas det. Jag har verkligen fått hålla hårt i pennan för att inte skriva med stora bokstäver med seriffer och skuggor, eller tagga hela fasaden.

Helt klart inte alls likt mig.

eehhrmm...

• MSW

GRATTIS cicci!! Håller med om att det går snabbt!!

Ååh....... Blir avundsjuk! Vill också föda barn!

• MSW
    MSW skrev 2009-05-26 14:36:29 följande:
    Men inser hur lyckligt lottad jag är som har fått uppleva det en gång!
  • Telis
    MSW skrev 2009-05-26 14:36:29 följande:
    Du är konstig du. Kan inte du göra det åt mig? Jag lovar att passa A under tiden.
  • nennesjuttioåtta

nej va fan JAG VILL! Lade in en vattenmelon i kylen och blev alldeles tårögd!

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-26 14:38:36 följande:
    nej va fan JAG VILL! Lade in en vattenmelon i kylen och blev alldeles tårögd!
  • Ore

GRATTIS till Cicci, och familjen!!!

Också nyfiken på vad det blir för namn till den lilla tjejen...

Återstår att se så småningom om "guru Frullan" har lika rätt angående kön på sitt eget barn

Angående snabba förlossningar så hann även en kollega till mig vara inne på BB typ 12 min innan hon födde (och under den tiden slita tag i någon personal och frusta fram att hon ville ha något smärtlindrande med en gång... Hon bad om ursäkt senare )

• MSW

BF-lista
    Kängu 21/6 2009
    Frullan 22/6 2009 (dock önskas 14/6 ist )
    Koko 29/8 2009
    Frejis 13/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010 (önskar att tiden ska gå fort)
    Telis 23/1 2010

Var juh tvungen att stryka Cicci nu..

• nennesjuttioåtta

Jag har ju vänner som inte ens hann in utan födde på mortorvägen. Ploff rätt i pappas knä!

Svar på tråden Livets stora och små frågor