• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW
    Telis skrev 2009-05-26 14:37:48 följande:
    Du är konstig du. Kan inte du göra det åt mig? Jag lovar att passa A under tiden.
    Haha.. Ja det kanske vore något! Nja, vill nog få med bebben hem också..
  • nennesjuttioåtta

fy fan vad jag är sugen på trocadero.

Hade det varit något annat med bubblor i så hade jag trott det var ett symptom.

• Fru FruLLan

Ore
    KLART att jag kommer ha rätt angående könet på mitt eget barn!!!
    Det finns ingen tvekan i hela världen där inte!

och om man nu ska gå på det enda "skrock" som cicci trodde på och som ju faktiskt stämde för henne, dvs hjärtljuden så säger ju även dom klockrent att jag väntare en KILLE

Så det finns inga tveksamheter här inte

TYVVÄR

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-26 14:42:50 följande:
    Jag har ju vänner som inte ens hann in utan födde på mortorvägen. Ploff rätt i pappas knä!
    Känner till någon sådan också! De lämnade in bilen på tvätt/städning sen!
  • nennesjuttioåtta
    MSW skrev 2009-05-26 14:45:49 följande:
    Känner till någon sådan också! De lämnade in bilen på tvätt/städning sen!
    ja, hahaha!
  • MSW

Fru FruLLan skrev 2009-05-26 14:44:32 följande:

OreKLART att jag kommer ha rätt angående könet på mitt eget barn!!!Det finns ingen tvekan i hela världen där inte!och om man nu ska gå på det enda "skrock" som cicci trodde på och som ju faktiskt stämde för henne, dvs hjärtljuden så säger ju även dom klockrent att jag väntare en KILLESå det finns inga tveksamheter här inteTYVVÄR
    Vi tvekar juh hela bunten här inne, eller hoppas att du har fel! Mest för att vi då med vild glädje skulle tala om för dig att var vad det vi sa!

"Ciccis" hjärtljud var väl inte riktigt klockrena heller..? De växlade väl lite lagom..? Eller är jag ute och reser?
  • kängu

Cissi, GRATTIS GRATTIS!!!! Åh vad mysigt med en liten flicka!!!! Och vilken snabb förlossning, en sån vill jag också ha!!!!

• fru AM

Frullan: det är väl bara jag som är tveksam då ...

Min kusin födde första arnet på BB efter typ en kvart, andra barnet hemma i badrummet och tredje barnet i bilen ...

Samma kusin fick frågan - när de var på UL med tredje graviditeten - om de ville veta könet. Min kusin ville inte, men hennes man ville så sköterskan viskade till honom att det var en tjej (de hade två tjejer tidigare). Han blev lite besviken men hann vänja sig vid tanken (och lyckades hålla tyst för sin fru). Så föddes barnet (i bilen) och var en pojke!

• BrudSommar2006

Men du milde, här går man iväg och fikar en stund och så har Cicci fått barn när man kommer tillbaka!!!

Stort grattis Cicci!

Fasen, jag vill också föda flera veckor för tidigt och på en kafferast!

Hur var det nu, fanns det spekulanter här på att föda barn, för här är en som verkligen inte under några som helst omständigheter vill, jag har sådan ångest så jag kan inte tänka på det utan att tårarna börjar trilla.

• MSW

Nahe! Nu ska jag ut och resan lite ogräs, medan A sover!

Svar på tråden Livets stora och små frågor