• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

Lappis
    fråga dem ändå tycker jag! Assistet hatching - katchiiinnnng!!!

• Fru E

Ore-jag ska köpa självvattnande krukor idag då behöver du bara fylla på varannan vecka ca beroende på var de står, kanon!!

Frejis-jag inboxar dig

• Fru E

Nenne-vi boade ju in din inneboende för några dagar sen i tråden, kommer du inte ihåg det

• Lapinette

nennelainen - japp, nu ligger den där och myser!!! Din lilla, fyrkantiga guling med överbett .

• nennesjuttioåtta

EA
    ja just det, hahaha! Boa boa!

lappis
    Den kanske bet sig fast?

• Fru E

Nenne-ajaj inte bita där det lär göra oooonnnntt

• BrudSommar2006

Lapinette, eftersom i alla fall jag omöjligt kan se ditt asiatiska ursprung och maken din ju inte har några sådana drag så misstänker jag att det blir väldigt få sådana drag?

Usch, efter era beskrivningar så har jag bestämt mig för att jag blir tvungen att fortsätta vara livrädd för tvestjärtar.

Intressant att långtidsodling minskar risken att den vandrar iväg till fel ställe förresten.

• BrudSommar2006

Telis, som en brännässla då?

• BrudSommar2006

Har just upptäckt att vi ska hämta katten på makens födelsedag, hjälp, är det så snart han fyller år, undrar om det får bli en flaska whisky i år igen, önskar jag kom på något bättre.

• Lapinette

BS - maken har också fått höra att han asiatiska drag! Hans mamma blev kallad kines i skolan då hon är både liten och har små ögon. Så barnet kommer i sådana fall brås på oss båda.

Svar på tråden Livets stora och små frågor