• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

jag hatar tvestjärtar - det är det värsta som finns!

Finns det enkelstjärtar? Vr sitter skithålet då??

• nennesjuttioåtta

jäklar vilken gedigen bf-lista! Jag nog INGEN som är gravid nu, förutom ni i tråden. Jo, en - med bf vilken dag som helst. Sen är det stilltje, vad jag vet..

• Lapinette

Tvestjärtar ... usch och fy! En annan mindre trevlig krabat är kackelackan. Maken ringde idag efter sitt möte (hos kund i Tel Aviv) och talade om att de hade haft en spion på mötet, en kackerlacka. När den hade kommit i närheten av hans plats hade han lyft upp fötterna ... israelerna skrattade då åt honom. Helst hade han velat mosa den, den var 3-4 cm stor, men eftersom ingen annan verkade bry sig så vågade han inte ... är kackelackor heliga i Israel?

• Lapinette

*SUCK* hade inte ens en chans att hänga med i andra ronden.

• Fru E

Page-jo tack det går bra med alla mina andra planteringar sallad och spenat går att plocka nu, rabarberna är stora som ja jag vet inte vad, kryddorna växer och jordgubbarna blommor för fullt. Ska tillverka ett litet växthus till mina tomater ikväll tänkte jag så de klara sig detta året....

Nenne-jag "fasar" för när mina tjejkompisar, eller hon som gifte sig nu i lördags, kommer att outa att hon är gravid till hösten/vintern . Annars vet vi några som försöker (fick missfall i v 14) också då tjejkompisen som är i v 26

• nennesjuttioåtta

usch kackerlackor!

nej, fy. Det hinner väl dra igång en omgång 2 här i krokarna när som helst, och så blir man varvad!

• Fru E

men Nenne din toka du är ju kanske på smällen redan

• nennesjuttioåtta

EA
    det kanske du är också! Och om några veckor är lappis med också!

men jag vågar fan inte ta ut något i förskott för jag är högre upp än någonsin så det gör ont när man trillar...

• Fru E

Nenne-hehe för närvarande hoppas jag inget utan famlar i blindo och tror att tanten helt enkelt bestod av spottingsarna denna månaden och att jag är inne i nästa cykel nu (yeeeaaah right eller hur tanten jävlas bara som vanligt antagligen)

Svar på tråden Livets stora och små frågor