• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Frullan, jag ska sitta och puta med dom för din skull precis hela lunchen.

• Fru E

Hehe en av mina kollegor födde sitt andra barn på mindre än två timmar.....de hann vara på BB 13 minuter innan tjejen var ute

• nennesjuttioåtta

här händer det grejer och så låser sig den jävla datorn! AARGH!!!

HURRA!! Grattis Cicci till en liten tjej!!!!!! Wohoooooo!!!!!!!!!!

• Fru E

Snaily igen-testa att inte tvätta med tvål utan apotekets intimolja och sov naken

• Fru E

Förresten hur stämde Ciccis symptom in med att det var en tjej *försöker komma ihåg vilka de var*

• nennesjuttioåtta

Ore
    Jag har ett block som jag sitter och skissar allt möjligt i. Idag under ett produktionsmöte kände jag mest för att skriva ordet som börjar på K och slutar på UK för att chefen är så jäkla BAAARFHH ibland så då gjorde jag det och kladdade grundligt över, men ångesten släppte en stund.

Jäkla snabb förlossning!!!!
    Gött!!! Kan det smitta??!

• Fru E

Nenne-ja kanske jag gnuggade gravidmage i lördags

• Telis

Nenne, jag har varit såååå här *en millimeter* nära att säga det ordet högt till en kollega idag. Är Tourettes ett symptom?!

• muggles

GRATTIS till Cicci!!! En liten tjej, vad roligt! Undrar om det blir en Louise el en Leonor? Viktiga frågor...

Svar på tråden Livets stora och små frågor