• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Usch, jag har en handkräm här på jobbet som luktar så illa, apoliva handcreme, en blå tub. Köp aldrig den! Och det är inte för att jag är gravid som jag tycker det, den luktade lika illa redan från början men jag är liksom för snål för att göra mig av med den. I skåpen här finns annars atrix oparfymerade men den tycker jag att jag bara blir torrare och torrare av tills man är storkonsument av handkräm...

• Lapinette

BS - inget ni kan hitta på tillsammans? Typ bjuda ut honom på en mysig restaurang, gå på konsert eller något annat som han gillar att göra.

• BrudSommar2006

Lapinette, det kan jag inte heller se, hos maken alltså! Fast en liten asiatisk bebis blir väl jättebra, de är ju hur söta som helst!

• snaily

Jag byter ämne helt: Hjäälp, avdelningen pinsamma/intima frågor: hur vet man om man fått svamp; kliar det alltid? Vad är det om man får konstiga vitgryniga flytningar som inte luktar så gott? Ska man prova behandla med typ Lactalgel?
    Aldrig haft såna bekymmer förut.

• Telis

Nja, det kanske känns som ett nålstick när den bits och sen som en pytteliten brännässla efteråt.

• BrudSommar2006

Lapinette, ja någonting sådant kanske jag kan hitta på, får fundera ut vad bara och när mina föräldrar kan vara Iris-vakt! Något vi kan göra på Öland under semestern vore ju bra i och för sig, fast vet inte om de vill vara både Iris-vakt och busig-kattunge-vakt förstås, vi ska ju bo hos dem alla fem... På själva makens födelsedag ska vi ha middag hemma.

• Ore

EA: Oooh, låter som något för mig det... Får se om jag hinner pysa förbi och kolla detta idag. Tack för tipset

Nenne: Inte luddiga alltså. Inte ens en sådan som fäller luddet efter ett tag? Nä, det brukar ju bebisar inte göra förstås... Det är väl mer kycklingar det, eller?

Aaah, vore väl inte helt fel om en asiatisk touch slog igenom starkt på en liten kaninunge... Sååå sött!!! (Alltså, hoppas verkligen att Nenne har fått sin lilla fyrkantiga guling då, annars kanske hon är på hugget ändå??? )

Hmmm, sitter här och pillar lyckligt på min nya jobbmobil, och så stör chefens chef mig med någon fråga om en riskanalys som jag inte gjort "trots flera påpekanden och personalens uppenbara oro" Que???? Hallå eller, bromsa litet här nu, det kom upp att de inte tyckte de fått tillräcklig info, jag diskuterade detta med säkerhetsansvarig och tyckte att det hade de visst fått men var det någon som tyckte annorlunda fick de gärna specificera vad de saknade, så skulle jag fixa det. Svar (mellan raderna-läsning): Varför i H-ete har du inte gjort det här redan??? Vet de inte att jag blir ledsen av sånt??? Huuuuur blir man mer hårdhudad på jobbet???

• BrudSommar2006

Snigeln, låter som svamp, jag skulle prova lämpligt svampmedel! var glad att det inte kliar förresten.

• Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer
    Men guuuud vad skönt det är att sova mitt på dagen. Önskar att jag var sydeurope så jag kunde få ta siesta varje dag

ha ha ha

Frejan och telis
    tack så jättemycket för kramarana
    NU blev jag helt plötsligt glad och varm i hela kroppen igen. vad söta ni är! Precis vad jag behövde
    Får nog lov att förlja med på lunchen nästa vecka så jag kan återgälda kramarna in real life så att säga

Hörde ett häligt pling i telefonen när jag slumrade in...

och jag kan meddela att det var från allas vår Cicci

Ja jag vet inte om hon egentligen vill meddela den underbara nyheten själv... men jag gör det ä'ndå

Jag kan meddela att väntan är över för cicci nu!!!!! Vilken TUR att hon sorterat alla kryddburkarna

För nu är Hon DUBBELMORSA!!!!!!

Och hon är fanimej den värsta turbokvinna att förda barn jag vet om!

Vid 9 i morse så fick jag ett mess om att hon undrade om vi tokade tecknen som att det kunde vara på gång.
    12,17 födde hon barn

En cicci födsel som heter duga.

Och Könet!!!!

Låt säga att Guru FRULLAN alltid har rätt angående kön

GRATTIS CICCI vi älskar dig!!!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor