• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru FruLLan

Kokos: men det är ju PRECIS så jag är
    Jag är super bra på att tänka kloka tankar åt andra och komma med goda råd. Men när det kommer till mig själv... ja då är jag ju otroligt korkad och vägrar inse ens det minsta lilla fakta som kan gå emot det jag vill...
    Jävligt korkad varelse helt enkelt

BS: Jag skulle säga att det räcker med att ha lillkissen inne ett par dagar så att den verkligen accepterar er. Sen skulle jag släppa ut den.

Vi har ju haft miljoner kullar med kattungar som mer eller mindre fått gå ut direkt. men visst dom har ju haft sin mamma också.

Men även när jag senare köpt kattungar så har grejen med att gå ut aldrig varit ett problem.
    Som sagt. Se till att den känner tillit till er först så kommer den komma till er även ute efter den har udnersökt klart. Förmodligen kommer den ju vara skraj de första gångerna den får gå ut så ha en dörr öppen så att den kan smita in själv. Låt den gå ut i sin takt och var i närheten.

• _koko_

EA - Nä, inte lika goda heller skulle jag tro. Kommer mycket av riset in via en boomerang?

• Fru E

Sen att äppelträdet har massor av bladlöss spelar mindre roll

• Telis

Åh, jag hittade en sajt på nätet där man kan få lite statistik över sin egen graviditet, så om min står det till exempel följande:

U/S Heartbeat Detected
    June 06, 2009

Brainwaves Begin
    June 19, 2009

Movement Begins
    July 25, 2009

Fetus May Suck Thumb
    September 19, 2009

Maternal Sounds Recognized
    October 03, 2009

Det är ju förstås bara baserat på statistik men ooooooooh vad gulligt att lillungen kanske börjar suga på tummen runt den 19 september. OM det här nu går vägen, peppar, peppar. *dunkar i skrivbordet och slår mig själv i huvudet*

• MSW

EA&MJ skrev 2009-05-26 11:11:16 följande:

Är lite mallig förresten har lyckats få min ingefära som jag satte för några veckor sen att skjuta skott
    Coolt! (låtsades inte läsa om äppelträdet!)

Nahe, nu ska jag ut till solen igen!
  • nennesjuttioåtta

BS
    tror inte att den hoppar rätt ut i tomma intet, så det är ingen fara.

Vi har Nancy ute under uppsikt hela tiden, ibland med och ibland utan sele. Igår var hon snäll och hjälpte mig rensa i rabatterna (hon åt kvickrötter tills hon spydde), men sen blev hon lite för karsk och gick in till grannen (vars katt hon skrämde iväg i förrgår genom att forma ryggpälsen som en liten pil, hahahah!) och när vi kom in igen så hängde hon sig i klorna i de nya gardinerna, jamade konstant (hallå, det var ju mitt i Cityakuten, kattskrälle - tyst!! !) kastade sig i kamikaze mot altandörren och bonkade huvet mot fönstret. Men sen lekte vi av henne igen så natten var lugn men ibland undrar jag om vi inte öppnat pandoras ask...

• BrudSommar2006

FruLLan, ja vi kan ju vara med ute men om man ska ha både Iris och två kattungar att se efter vill man ju inte att de ska vara spårlöst borta om man vänder ryggen till en liten stund, men så långt borde de inte fara iväg så fort väl?

• Page

Kul info Telis! Och slå inte för hårt bara! LillTelis vill ha en mor utan hjärnskador!

Svar på tråden Livets stora och små frågor