• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

*gäsp* Godmorgon på er!
    Jag sov till 10 idag!!! Och vaknade bara EN gång under natten!!! Så jävla skönt!! Idag ser det ut att bli regn här så jag ska sy lite till lilleman, och virka på hans filt.

Tinga, fy fasen jag förstår att det känns jättetungt. Min erfarenhet är att det kan vara väldigt bra med sond ett tag för att boosta igång viktuppgången, men jag fattar att det inte känns kul att ta ett steg "tillbaka". Styrkekramar till dig och maken!!!

Frejis- fasen att det var så illa med myomen Försök att ta det så lugnt det bara går, ladda upp med bra DVD-boxar och böcker (be maken inhandla ).

• Fru E

*muttrar lite*
    Tycker ni kan luncha med mig i Skåne
    Mrs B jobbar ju nu och drar ungarna i örat så ingen att luncha med från tråden

• BrudSommar2006

Jag har ett par kattfrågor, hur är det med kattungar egentligen, när kan man släppa ut dem? Den vi var och hälsade på i helgen är ju van att gå ute i deras trädgård men den är inhägnad vilket vår inte är. På Öland finns det dessutom en massa lador de kan försvinna in i. Funderade på om man kan göra en fyrkant av kompostgaller och ha dem ute på gräset i den men de kanske redan kan klättra över?

Sedan, om man tänker sig att vi tar med den upp på övervåningen när vi går och lägger oss, finns det risk att den kastar sig ut mellan spjälorna i räcket rätt ut i tomma intet och landar en våning ner tror ni? Måste man sätta för? När kan de gå i trappor?

• nennesjuttioåtta

Härligt! Kängu är på banan igen! Wohooo!

• Telis

Nenne, jo tjena, jag har minsann hört hur ni håller på med trädgården, paddlar kajak, är ute i skogen med varm choklad, cyklar och går på spinning och är ute och fiskar när ni är lediga.

• MSW
    BrudSommar2006 skrev 2009-05-26 10:54:45 följande:
    Trist att gå och vänta också, den där veckan jag gick över tiden var hemsk, speciellt som alla började säga två veckor innan att nu kan den komma när som helst...
    Jag tyckte att det var jätteskumt, att lixom gå och vara beredd att "nu kan den komma när som helst" samtidigt som man skulle vara inställd på att det skulle kunna ta en månad till! Verkligen helt knäpp känsla! Nu slapp jag juh gå över eftersom jag blev igångsatt 4 dagar innan BF!
  • MSW
    kängu skrev 2009-05-26 10:57:17 följande:
    *gäsp* Godmorgon på er!Jag sov till 10 idag!!! Och vaknade bara EN gång under natten!!! Så jävla skönt!! Idag ser det ut att bli regn här så jag ska sy lite till lilleman, och virka på hans filt.Tinga, fy fasen jag förstår att det känns jättetungt. Min erfarenhet är att det kan vara väldigt bra med sond ett tag för att boosta igång viktuppgången, men jag fattar att det inte känns kul att ta ett steg "tillbaka". Styrkekramar till dig och maken!!!Frejis- fasen att det var så illa med myomen Försök att ta det så lugnt det bara går, ladda upp med bra DVD-boxar och böcker (be maken inhandla ).
    SKöönt! Tråkigt med regn.. Fast det lät som du kan sysselsätta dig iaf!
  • MSW

EA&MJ skrev 2009-05-26 11:00:19 följande:

MSW-har inboxat dig
    Tackar!
Svar på tråden Livets stora och små frågor