• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru FruLLan

KOkos
    Jo men jag GJORDE faktiskt det jööööö!!!!!!!!!!!!
    Som du komerm ihåg blev jag ju hemtvingad till sist.
    JA jag vet! jag var alldeles för puckad att kunna ta det beslutet själv att sluta jobba. Arbetsnarkoman YES.

MEN när jag väl var hemma (visst efter tvång ) så tog jag ju det extremlugnt. Satt och sydde en massa och bara NJÖT.

och precis som telisen så är två veckor emd drinkar och böcker det bästa jag vet.

Så det så....

• Fru E

Så nu är ni inboxade Koko och Page men såååå intressant är det inte det jag jobbar med *fniss*

Ja, undrade med var Liten var.....

Att göra ingenting är jag jääääätebra på men de orden får jag nog äta upp nästa vecka när maken är i USA tycker inte om att vara ensam hemma för då gör jag absolut ingenting....

• Lapinette

En till som har myror i brallan men har blivit bättre på att slöa sen jag träffade maken (som för övrigt är en mästare på det )!

Ska nu försöka slänga iväg mitt mail till CvL gällande FET och en not om att jag gärna vill undvika ett nytt utomkveds, kanske långtidsodling? Vi får se vad herrarna i hagen säger.

• _koko_

FruLlis - Jo, jag vet nog att du kan när du vill. Det roliga var ju att du inte kunde förstå hur andra hade så svårt att ta det lugnt.

Nu ska jag kolla inboxen!

• BrudSommar2006

Frejis, stora kramar, håller tummarna för att pyret stannar där inne länge än!

Cicci, om du ser detta så lycka till men det har jag sagt tidigare också så det vet du. Trist att gå och vänta också, den där veckan jag gick över tiden var hemsk, speciellt som alla började säga två veckor innan att nu kan den komma när som helst...

Tinga, så trist att de inte går upp i vikt! Hoppas att de går upp massor om det nu blir sonder igen så att ni får lön för mödan äntligen.

• fru AM

Telis & Frejan: jag vill luncha hela tiden alltså idag och nästa vecka!

JAg sticker ut på stan nu så ni kan väl sms:a mig om det INTE blir lunch på Golden Hits kl 11.30 ...?

• nennesjuttioåtta

HAHA!! Ni snackar om att lata er med en bok och en drink. PWAH! Jag säger - skit i boken och orka lyfta ett glas?!? Nääjj, vågrätt läge utan några som helst fysiska ansträngningar är det ingen som slår mig på! Ibland händer det att jag blinkar, om jag inte redan somnat.

Håller tummarna till både långtidsodling och superfäst-föreberedande scratchig, Lapiis!!!!

• Telis

kokos, jag behöver också äta så jag tycker att vi kör på lunch idag. Och nästa vecka.

• MSW

EA&MJ skrev 2009-05-26 10:38:16 följande:

Så nu är ni inboxade Koko och Page men såååå intressant är det inte det jag jobbar med *fniss*Ja, undrade med var Liten var.....Att göra ingenting är jag jääääätebra på men de orden får jag nog äta upp nästa vecka när maken är i USA tycker inte om att vara ensam hemma för då gör jag absolut ingenting....
    Jag vill också veta!!
Svar på tråden Livets stora och små frågor