• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

Tur att ni (och jag) gått på lunch nu så jag hinner läsa ikapp!

Tinga, usch vad jobbigt med killarna! Har inte så mycket klokt att säga annat än att jag hoppas verkligen det vänder snart och tycker ni är så duktiga som kämpar på!

Frejis, vila vila vila!

Lappis, spännande med assisted hatching, hade aldrig hört talas om. Känns som nåt som har med kycklingar att göra, blir man gravid med kyckling efter en sån grej?

Frullan, JAG är definitivt en ligga-i-en-solstol-hela-dagen-och-läsa-människa! Kanske är för att man flänger runt så mycket på jobbet som det är så pass skönt att bara lata sig hemma... Fast maken har i och för sig ett kroppsarbete men inte latar han sig hemma för det, hmm... Jag brukar ofta somna på stranden på sommaren, maken säger då alltid att jag inte kommer kunna somna på kvällen sen, jag säger - inga problem!

Telis, vad häftigt om din bebis kommer börja suga på tummen på min födelsedag!

• snaily

För mig är det dag 27 nu och jag går bara i den här trista väntan på BOM... som säkert kommer dagen innan vi ska på utredning ... eller samma dag, ser framför mig hur det bara säger PLOFF medan läkaren gör gynundersökning (Som tur är brukar det inte börja störtblöda så plötsligt hos mig.)

• Frejis

Frullan - känner du dig oälskad idag? Här kommer en kram!

Tycker att det går jättebra att slöa när man får välja och bestämma över det själv, men det här men som jag säger så är det kanske dags att lära sig någonting nytt. Måste skaffa ett par böcker som jag verkligen vill läsa så blir det nog bra. Skriver jag en dag att jag börjat sticka så vet ni att jag är desperat (har inte gjort det sedan gymnasiet).

Telis, Koko & A M - tycker att vi tar en lunch även nästa vecka och sköter jag mig så får jag säkert permission av min snälle make.

Page - smärtlindring är än så länge tänkt att bestå av maxdos Alvedon, 8 tabletter om dagen. Jag märker redan nu att min mage protesterar och hoppas att jag får andra tabletter av doktorn idag.

Brudsommar - är det en eller två kattungar som ni ska skaffa? Blev osäker om det.

Kängu - att sova till tio är inte helt fel.

EA - jag vill också veta vad du jobbar med. De gröna paprikorna gör mig nyfiken! *är det verkligen paprikor det handlar om eller---?*

• BrudSommar2006

MSW, haha, får man önska eget BF som FruLLan! Får jag önska nästa vecka i så fall!!!

• BrudSommar2006

Har någon här faktiskt blivit biten av en tvestjärt någon gång? Gör det ont? Jag är jätterädd för tvestjärtar just för att de bits men jag känner nog ingen som någonsin blivit biten?

• Lapinette

Frejis - hänger gärna med på lunch i nästa vecka!

Snaily - visst man får en lite gul luddig sak vid assisted hatching.

Själv letar jag efter kompis som vill träffas och snacka skit - dricka ETT glas vin med mig ikväll. Attans vad folk är upptagna! Jag är ju singelpingla fram till torsdag natt ... måste utnyttjas!

• BrudSommar2006

Frejis, det är två kattungar, den första får vi om tre veckor, den 13:e juni, och den andra om sju veckor, 9:e juli. Drömmen vore om vi kunde få kattunge nr två helgen innan den 9:e eftersom kattungen kommer att vara 13 veckor när vi hämtar den men så det skulle gå bra för den sakens skull men uppfödaren trodde inte att han skulle ha tid då.

• BrudSommar2006

Lapinette, kan man få kycklinghjälp på alla kliniker bara man ber om det? Varför provas inte det oftare när det har misslyckats ett antal gånger utan?

• Telis

Tack för trevligt lunchsällis idag, AM och koko!

BS, jag är nog ungefär en vecka bakom dig tror jag.

Frullan, här kommer ett par kramar till dig, din lilla fegis!
    Hug 3

• BrudSommar2006

Är ETT glas vin din självsatta gräns, Lapinette? Eller beror det på hur gott det första smakar?!

Svar på tråden Livets stora och små frågor