• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Men BS, jag hänger inte alls med. Sa inte maken nej till fler katter?!

• nennesjuttioåtta

BS
    JAG har blivit biten av tvestjärt! Det nyptes rätt ordentligt men jag blev mest förbannad för det var ju MIN balkong! Jävla ohyffsat beteende om det nu ska snylta på min gästfrihet!

• BrudSommar2006

Telis, då ligger vi mer eller mindre samtidigt då, det kan ju lika gärna bli du som föder först, vad spännande! Fast jag hoppas så att jag slipper gå över den här gången.

• BrudSommar2006

Lapinette, han sade tydligen bara nej till just den inbokade katten vi skulle åkt och tittat på plus att det gick lite fort för honom i funderingarna. Det ordnade upp sig sedan.

Nenne, men är det som ett getingstick eller så att det knappt märks?

• BrudSommar2006

Märks efteråt menar jag, bettet alltså.

• Ore

Hoppas det blir något av assisted hatching, lappis! Låter intressant, och lovande...

Men små gula saker??? Alltså, det är väl inte Nennes barn du ska få? För då kommer SÄKERT Nenne och norpar honom/henne på IKEA eller liknande...

Tinga: Trist med dålig viktnedgång, och risk för sondmatning. Som jag har fattat för så är det inte heller alltid bra för "ätutvecklingen" att behöva gå in och sondmata? Men måste man så måste man, och så får vi hoppas att det går upp för lillparveln (eller är det båda?) att det är dags att sluta konstra och äta själv istället, mycket bättre KRAM till dig i alla fall!

EA: Grattis till ingefära-skott! Hmm, min sk trädgård består just nu av att jag funderar på om jag ska plantera några kryddväxter (uppdrivna, då...) i en kruka och ha på balkongen. Hur länge kommer jag komma ihåg att vattna dem, tro?

• Lapinette

Ore - , nej nenne ska få behålla sina gulingar men OM jag någon gång en liten så är risken ganska stor för en guling också ... eftersom jag har asiatiskt blod i ådrorna.

Har inte efterfrågat assisted hatching då jag inte tror/vet att mina ägg är för tjocka eller liknande. Efterfrågade istället långtidsodling för att slippa att embryot vandrar i fel riktning och fäster. Ett embryo som är 2 dagar gammalt har ju ca 4 dagar på sig att fästa medan en blasto ska fästa inom ett dygn.

• Telis

BS, jag har också blivit biten av en tvestjärt. Det nyps till lite grand, inte som ett getingstick, och sen kan det bli lite rött och svida ett tag efteråt.

• nennesjuttioåtta

BS
    minns inte, jag blev biten i tån men det var inte som ett getingstick för det bränner ju efteråt också liksom. Som att klippa sig med nagelsaxen, kanske?

• nennesjuttioåtta

Ore
    Mina blir inte luddiga! Bara små fyrkantiga, gula och glada jävlar med utstående öron, skelögdhet och överbett.

Shit, ska det redan ha fäst i så fall alltså? Eller har jag nyst ut det...?

Svar på tråden Livets stora och små frågor