• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Ojojoj, Frejis, det är självklart att du måste vara hemma och ta det lugnt!! Även v 28 är ju jättetidigt. Vilken vecka är du i nu?

• nennesjuttioåtta

Kramar till Tinga!!!!!!!! Förstår att det suger när vikten helt jobbar emot er!!

Kramar också till Frejis för det onda myomet, vila skönt nu på försommaren!

Kramar även till Telis, men nu har du ju brutit ihop och kommit igen. Ska jag pilla dig i naveln så du mår lite illa?

Fy fan vad jag vill vara ledig! Det här är ju absolut bästa tiden på året, det är så grönt och härligt!!!! Ligga och snusa på mannen i hängmattan.

Sitter med en kopp te men fy fan vad äckligt det blir på koppens insida så jag vet inte om jag vill dricka det. :-s

• nennesjuttioåtta

ja kösses, klart pyre måste stanna några veckor till! Är det verkligen så allvarligt att den kan ploppa ut nu pga myomet?

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-26 08:45:35 följande:
    Ska jag pilla dig i naveln så du mår lite illa?
    Gah, det räckte med att läsa det där för att jag skulle bli lite illamående igen. Tack raring!
  • Frejis

Det blir vecka 21 på fredag så att det är några veckor kvar om vi säger så Pyret såg bra ut annars, simmade runt och var pigg, men doktorn sade att nu är det så kallade kritiska veckor även om det ser bra ut. Enligt henne, brukar barn hos kvinnor med så stora myom (nu var det ett till som identifierades som "dålig") födas för tidigt och det innebär väl att utploppning är möjlig. Det blir en tålamodprövande övning att försöka ta det lugnt hemma

• Frejis

På tal om gravsymptom så tycker jag att tekoppens äckliga insida var lite symptomatisk.

• Frejis

Telis, hur ska vi göra med seabands? Vill du vänta med dem, ska jag posta dem eller ska vi mötas upp vid Sturegallerian på eftermiddag (om du kan)? (måste till doktorn och tar då tvåans buss som lägligt nog stannar i närheten) Du får välja vilket som passar dig bäst.

• Frejis

Det märks väl att jag tar det lugnt dödar tråden med mitt pladder i stället.

• nennesjuttioåtta

Frejis
    Oki, men har de dig under uppsikt fr o m nu då?

Ja, jag tror absolut att en äcklig tekopp är symptomatisk, jag sitter och kleggar i den nu, fy fan!

Svar på tråden Livets stora och små frågor