• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM
    _koko_ skrev 2009-05-25 15:04:50 följande:
    Är det för långt till golden hits för er? Där blir man iaf mätt!
    Blir man inte full och uppraggad där också? Kunde vara kul!

Koko - tror du det funkar med barnvagn där? Då är jag på!
  • Piggelin1

AM - den boken läste jag om häromdagen ngnstans. Du får rapportera om den när du läst den!

AM med flera - vi gjorde receptet med färskpotatis & brie i torsdags! Klart gott, men tyvärr aningens mesigt. Apelsinskal- & saft var bra smaksättare att ha i, men det kändes som om ngt saknades, lite färska örter kanske? Vitlök? Hmmm.... Rödlök?

• _koko_

AM - Vi har varit där med minst två barnvagnar förut (cicci och fruLlan), det går mao utmärkt! Visserligen kanske det är tråkigt att sitta inne när det ska bli så fint i morgon, men å andra sidan betyder det kanske att det är mindre folk där då? Halv 12 (eller efter halv 1, men så länge orkar väl ingen av oss vänta?? ) tror jag man bör vara där för att hitta bra bord.

• Piggelin1

Salladslök är nog bättre förresten

Nenne-leinen - du är GRAVID, darling!! Hur coolt som helst!! Håller tummarna redan nu!¨

Telis - vilken solskemshistoria med din svärmor!

Träffade en kompis igår som berättade att en kompis till henne snart ska adoptera, de kan få sitt barn när som helst nu alltifrån imorgon till om några månader. Tydligen hade de gjort sju ivf, som alla misslyckats. Efter vad ni härinne berättat, så förstår jag inte hur man pallar att gå igenom detta...

• _koko_

Piggis - Tack för recension av receptet, rapportera gärna om du kommer på någon perfekt smaksättare! Får se när jag får tillfälle att prova, sambon gillar inte sån ost alls så det får bli när jag är själv eller bjuder någon annan på middag.

• Lapinette

Piggelin - sitter just nu och läser på FL om en tjej som blev gravid på sin 8:e IVF! Man kan ju liksom undra varför det inte funkat tidigare. Samma sak med Telis story och liknande man har hört. Folk som försökt i massor med år och så helt plötsligt. Why?

Vet du hur länge kompisen har stått i adoptionskö?

• Piggelin1

Idag var det en sån där avig morgon för Amanda (och oss ) - en kombination av att hon vaknade alldeles för tidigt/på fel sida - INGET var roligt. Att lämna på dagis gick däremot bra, men sen när jag satt i bilen på väg till jobbet & pratade med mannen i tfn så funderade jag krasst över hur folk en ÖVERVÄGER att skaffa mer än ett barn...

• Telis

koko, vad har du för en sambo egentligen?! Han tycker inte om brie och han tycker inte om citron.

• fru AM

Då tycker jag vi kör Golden Hits imorgon: Koko, Frejis, Telis och Frullan (?). Ska vi ses utanför 11.30?

• Piggelin1

Lappis - nej, tyvärr inte. Men jag kan kolla med vår gemensamma kompis nästa gång jag träffar henne, hon har säkert koll på det. Ska försöka komma ihåg det!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor