• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Nenne, hoppas så att det blir testa av framöver och att det leder till ett litet vackert plus!

Jag är naturligtvis otroligt tacksam om jag får må lite bättre den här gången, jag tycker bara att det är läskigt att behöva gå och vänta på UL till KUB-testdags, förra gången fick jag ju göra VUL i vecka sju på sjukhuset. Inskrivning är inte förrän midsommarveckan så det är ju långt dit.

• Ore

Tja, plusset var 10 mars, så det har ändå gått ett bra tag... Vänta bara, på ett litet kick kommer det vara BS och telis som går in i andra trimestern, följt av Nenne och FÖRHOPPNINGSVIS även Lappis så småningom...

Nenne: 10 befruktade är bättre än 6, även om det "bara" var 6 som överlevde första natten

Är det en som blir eskimå? Eller är det inte klart än *litet förvirrad här*

• nennesjuttioåtta

nej men oj vad fel det där inlägget kom. Lapinettisen!!!!! Kramar dig hårt! Vad skumt med tempen samtidigt som syndaflod! Men du har inte ont?

• nennesjuttioåtta

Ore
    nej, det är inte klart än.
    och jo, 10 mars var ett tag sen men det känns inte som att man själv har hunnit göra så mycket på den tiden, tycker bara man väntar hela tiden...

Du glömde att sätta FÖRHOPPNINGSVIS före mig. Inget är hugget i sten än...

BS
    ja, den här väntan på än det ena än det andra. Midsommar är snart här, hahaha, så snart någon säger midsommar så tänker jag bara på att då vänder det och så blir det mörkare igen. Ska jag snacka om halvfullt glas, hahaha!

Telis
    hihihi ja men tänk att äntligen få må illa av rätt anledning - det är ju fantastiskt gulligt! Ååååh sura uppstötningar och förstoppning, hurra!

Lappis

• BrudSommar2006

Lapinette, hur är det möjligt att tempen är hög, är du tillbaka i "ofas" igen? Hoppas att lite akupunktur gör susen då.

• Telis

BS, vet du om det är bråttom att boka tid för inskrivning, är det svårt att få tid? Jag skulle nämligen helst vänta till efter VUL:et om tre veckor.

• Lapinette

nenne - nej, konstigt nog så var vräken inte allt för överjävlig denna gång men den ter sig helt klart märkligt!

• nennesjuttioåtta

lappis
    men då kan vi ändå våga utesluta ett X...? Åååh hoppas akun ger svar! NU! NU! NU!

• _koko_

Nenne - Håller tummarna för blivande eskimån!

Ja, förstoppning är verkligen något att längta efter!!
    Men det är lite knepigt att t ex må illa när man äntligen är gravid efter lång tids försök (eller som för oss när första barnet kom till mha ivf och det andra väldigt enkelt), man "får" liksom inte klaga eftersom det är något fantastiskt som hänt. Och då menar jag inte att omivningen tycker så, utan man själv. Jag mådde ju som sagt skitilla den här gången, men tyckte inte att jag borde klaga, jag hade ju blivit gravid! Vad jag egentligen försöker svamla fram är att man får klaga ändå.

Telis - Jag förstår verkligen att det tar emot att boka inskrivning, men jag skulle nog göra det nu ändå. Efter midsommar kan det vara svårt att få tid, och på mama mia t ex brukar man behöva flera veckors framförhållning. Sen ska ev kub bokas in och det ska göras senast v 13+6 och man måste få remiss osv... Har du fått veta hur gammal din donator är förresten?

• BrudSommar2006

Telis, jag tycker att det överlag verkar vara svårt att få tider så det känns som att det är fiffigt att se till att skaffa sig en tid förr snarare än senare. Varför vill du vänta?

Svar på tråden Livets stora och små frågor