• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Frejis

Telis - nä, seabands är inte till salu, de kan bara skänkas bort. Men lunch är alltid trevligt, en extra anledning för en tråddejt
    Vill du ha seabands idag? Jag måste vara vid Sveaplan kl. 13.00, men någon gång under eftermiddag borde gå bra (om min BM nu inte hittar på att jag måste åka in, jag tror mest på rådet om att ta det lugnt och ta en alvedon )

• Fru E

Men jösses vad Korven är söt *smälter*

Page-tycker det är svårt att hitta en frisör som man trivs med men nu har jag lyckats

Frejis-låter inte roligt att vara vaken halva natten det fungerar inte med vetekudde??

*dags för nästa möte*

• Fru E

Frejis-men det vet du väl att alvedon botar allt

• Ore

Godmorgon!

Telis: låter inte roligt med illamående... Handledsbanden hjälpte ganska bra för mig, tog udden av illamåendet men tog inte bort det helt. Ville helst inte ta Postafen eftersom jag kör bil till och från jobbet (vill minnas att det är en varningstriangel på Postafen, att man inte bör köra bil då, eller har varit...). Spydde nog bara 4-5 gånger, skönt att det inte var mer. Men det som var jobbigast var att vara illamående på jobbet - tog sådan energi att hålla igång då så på kvällarna låg jag mer eller mindre utslagen i soffan hemma och tyckte synd om mig själv. Hoppas hur som helst att det inte blir så farligt med illamåendet för dig...

Frullan: Hoppas att din lilla fotbollsspelare håller sig handstående nu framöver, och att h*n håller fötterna i styr någorlunda

Page: Skönt att J mår bättre, oavsett vad proverna visar. Förhoppningsvis så är det början till en vändning, när han mår bra så blir värdena bättre? Kankse? Hoppas det i alla fall...

• Fru FruLLan

Kängu: Roffe verkar sparka på ett bra sätt för det gör inte ont. Däremot så är det ju ganska så irriterande... Magen är ju aldrig stilla. och på nätterna så protesterar han ju över hur jag ligger... han vill inte att jag ligger på sidan för då får han tydligen inte lika mycket plats. Men ligger jag på rygg får jag halsbränna och kan inte andas....
    så..

• Telis

Frejis, nja just nu mår jag bra så nu känns det inte som om jag måste få dom idag. Lunch idag eller någon dag senare i veckan?

• Frejis

Telis - skönt att du mår bra idag, hoppas att du slipper det dumma illamåendet.

Vad sägs om lunch imorgon?

Det blir ett besök hos doktorn imorgon eftermiddag för en extrakoll och ev. smärtlindring *yes, ge mig tabletter tack *

• Fru FruLLan

Shit ore: Jag har missat att du mått så pass illa!
    Spytt och haft dig. Stackare!
    Men det var en tjej därinne va?

• BrudSommar2006

God morgon! Fast nu är det väl nästan lunch förstås...

Trist med magkatarr, ont, illamående och annat som drabbat oss här i tråden! Själv blev jag tvungen att ta en lergigan i morse men tog ingen igår. Hoppas att det är som AM föreslog att det kan vara att det är en kille som gör att det är annorlunda den här gången och inte att något är fel.

På torsdag ska Iris kusin fira sin ettårsdag hemma hos oss eftersom de ska flytta snart och allt är nedpackat hemma hos dem. Bara det att vi inte har någon present än, det känns stressigt nu!

• Telis

Frejis, lunch imorgon blir perfekt! Är du i närheten av Stureplan/Östermalmstorg eller ska vi ses någon annastans?

Svar på tråden Livets stora och små frågor