• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

nämen, vadå - har ni aldrig undvikit kanterna mellan stenplattorna på trottoaren? Och ÖVERLEVT?!?!

Klart man får klaga trots att man är gravid, det är ju så man funkar! Man mår ju illa av att ha ätit trots att svältande barn i afrika gärna hade velat smaka. Men jag tror ju att ett illamående pga graviditet är ett rosa skimmer, tjosanhoppsanhejsan och så flyger det söta flodhästar runt huvudet med Chopin i bakgrunden så jag förstår ändå inte hur man kan klaga.

• Lapinette

Ingen som sett filmen Livet från den ljusa sidan med Jack Nicholson och Helen Hunt? Det är så vi kommer att få se Telis framöver trippandes på tå för att undvika ... vad hette det nu igen ... cementplattekanterna !

Själv har jag ett totalt konfettiregn på mitt golv ... jäkla hålslagare som öppnades av sig självt! Grrr...!!!

• _koko_

Telis - Hjälp, nej, det visste jag inte!!! Oj, vad mycket tur jag kommer att få framöver då när jag slutar gå på kanterna.

Ore - Jag hade iaf turen att inte ha så många möten (två av de jobbiga veckorna var jag ju dessutom i thailand och då var det betydligt enklare att hantera illamåendet, alla visste om vad det berodde på och vi hade gott om avlastning med conny), plus att jag nog inte mådde lika illa som du heller. Jag kräktes inte en enda gång (fast å andra sidan vet jag åtminstone två personer som blev inlagda pga näringsbrist trots att de inte spydde en enda gång, de mådde helt enkelt så illa att de inte kunde äta alls).

• Lapinette

Den dagen jag blir gravid kommer det definitivt att spelas Chopin i bakgrunden ... MINST!!!

• Telis

Jag får väl lyssna till Chopin när jag går till jobbet på morgnarna för att jag inte längre klarar av att åka buss. Samtidigt som jag undviker ALLA kanter.

Nej, men jag ska verkligen inte klaga. Att jag inbillar mig att jag mår pyttelite illa på morgnarna gör verkligen inte att det är synd om mig. Tvärtom, det kan jag gott ha.

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    heheh du och jag - hummmm humhumhum huummda DAAAAA lalalrajjj ladiradirajjj

• Telis

Fan, nu hostade jag så hela progesteronvaggisen kom ut igen.

• Fru E

*Räknar febrilt på Nennes testdatum *

Telis-du får hosta lite försiktigare och kniiiiiipa

• Lapinette

Telis - lägg dig ned på golvet och andas lugnt så den ligger kvar. Hur länge ska du ta proggisar?

• Piggelin1

Har mest smygläst hittills idag, men nu när jag läste om Telis hostning, så fnissade jag så gott att jag nog måste hoppa in & säga hej iaf! Egentligen är det väl inget att skratta åt, Telis, men det det liksom bara bubblade upp & jag såg dig framför mig, lagom arg/irriterad ...och detta faktum att vi har sådan stenkoll på varandra härinne, så att man tom vet vad som händer när Teis hostar

Svar på tråden Livets stora och små frågor