• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Har någon någon aning om var man kan få tag i Cabotine (min favoritparfym)? Provade någon gång att beställa från USA men det misslyckades eftersom man inte kunde skicka vätskor. Förut kunde man köpa den varsom men inte nu längre tydligen.

• _koko_

AM - Jag gillar ju Cervera eftersom de gör så fina paket, men glas har även jag dålig koll på... Vi har en salig blandning av ikea, ica och kosta boda hemma.

Telis - Jag vill också luncha i morgon, får jag vara med?

Tack för trevlig ikappläsning nu på morgonen!

Page - Du vet ju att det finns plats för allt i den här tråden. När det gäller rättvisa vet jag att det inte finns någon, vissa råkar verkligen ut för allt och det verkar aldrig ta slut... Fast sen finns det solskenshistorier också och jag hoppas att ni snart får en när det gäller Js sjukdom. Det är på tiden!!

Även jag mådde ju ordentligt illa den här gången, mår fortfarande illa om jag inte äter tillräckligt ofta! Det och mitt enorma godisintag får mig ju att tvivla på att det verkligen är en kille till (även om vi tyckte det var solklart på rul), vi får se 1/7.

Inatt sov båda kissarna i vår säng, lycka!!! Knappast tillsammans, men iaf i samma rum. Längtar tills vår gamla katt har accepterat den nya helt och hållet så de kan få ut något av varandra.

GÄSP, säger jag när jag läser om hur tidigt ni varit uppe, FruLlan, Page och frejis. Själv vaknade jag 5 i 8 i morse då Conny började kvittra. Inte ens kattungen håller oss vakna på nätterna!

• fru AM

Jag ska nog hitta på ett blomnamn till er om det blir en kille!

Cabot - är det namnet på parfymen? Kommer från .. vilket parfymhus/märke???

BrudSommar2006 skrev 2009-05-25 10:56:49 följande:
    AM, ja i så fall kan det hända att vi får skippa blomnamnen!Är urusel på shopping jag också, jag skulle knallat in på ett Duka eller Cervera eller något för jag skulle inte ha en aning. NK? Svenskt Tenn? Nä, tyvärr, kan ingenting om glas.
  • Frejis

Telis - jag är alltid i närheten av Stureplan/Östermalmstorg när jag är hemma och det är jag imorgon Ska vi ses på samma plats som förra gången imorgon?

Koko - Kul om du också kommer imorgon. Mysigt med båda katterna i sängen

EA - vetekudde har jag inte tänkt på, men det känns tveksamt. Av någon konstig anledning föredrar jag att ligga på den onda sidan där myomet sitter, det gör minst ont så. Att ta sig ur sängen sedan blir en annan femma, men det får man ta.

Hur har det förresten gått med BIM och den konstiga tanten?

Kan inte hjälpa till på shoppingfronten. AM - prova NK, de har ju en stor avdelning, dessutom en barnvänlig sådan.

Koko igen - vad är det för UL 1/7?

• _koko_

Hallå frejis! Jag blev ju inte mätt sist, kanske kan vi prova något annat ställe? Kul att jag får följa med!

1/7 ska jag kolla att moderkakan flyttat upp sig som den ska, den satt för öppningen på rul. Har den inte flyttat sig (enligt Kate väldigt osannolikt), blir det snitt. Vill inte snittas, men blir det så är det ju bara att acceptera.

• nennesjuttioåtta

jösses vad ni har skrivit!

Telis
    Vilken fantastisk historia!!! Och jag tycker det är gulligt att du mår lite illa, fy fan vilken grej!!

BS
    Men hallå eller, det är väl bra om du inte mår så illa den här gången! Glaset är halvfullt!

Frejis
    hej på dig! JObbigt att du sover så dåligt och har ont! Hoppas du får något dundermedel!

Frullan
    hahaha jäklar - har du en kickboxare i maggen?
    Å sen är det liksom bara FAAAAAAJT!! The battle is over and thunder is the saviour...

Page
    Ååh werters! Det är ju grymt gott! Men tror nog att ljusbrunt blir ännu bättre, hehehe.. Tänker på dig och J!

En grej jag glömde skriva? Det var egentligen 10 ägg som blev befruktade först, men de sa ju bara 6. Vad nu det spelar för roll nu... Jaja, kändes bra att det var fler än hälften på något sätt. Mina symptom är ... äh. Nu ska vi inte spekulera. Hur som helst så känner jag av brösten efter den där Ovitrellesprutan men det är ju som det brukar. Men en fråga; OM jag skulle plussa, hur räknar man ut vilken vecka man är i? Är ÄP = ÄL eller är ET=ÄL?

• Ore

Frullan: Nej, jag tror på en kille i magen. Men maken tror på en tjej. Återstår att se alltså...

Svar på tråden Livets stora och små frågor