• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

Kängu
    vad bra att de kom fram till vad illamåendet berodde på men vilken jävla stjärna till BM!

• nennesjuttioåtta

Ore
    redan v 16!!?!?! OMG!

• Lapinette

nenne - du hade ÄL den dagen det var ÄP ... ditt blasto är ju redan 5 dagar gammalt så det är inte så himla långt till BIM! Jag antar att du har fått ett testdatum från Falun ... och 10 befruktade ägg ... inte illa pinkat!

• MSW

Nenne: Vad hände med de andra äggen? Dessa sex var bättre? Eller hur "funkar" det? Du får gärna dela med dig av testdatum, men du behöver såklart inte!

• MSW

Och håller med om att det känns som att ore hoppade från + till v 16 våldsamt fort!

• Lapinette

Själv har jag värsta syndafloden och en temp som envisas med att fortfarande ligga högt. Ska bli skönt och intressant att gå till akup imorgon.

• Telis

Nenne, gulligt för dig va! Hoppas att du också kan få lite illamående snart!!

Nu har jag utgjutit alla mina nojjor och orosmoln på stackars AM. AM, förlåt, jag är faktiskt väldigt väldigt glad också!

Frejis, koko, mig spelar det ingen roll vart vi går imorgon men det får gärna vara i närheten här. Någonstans med stora portioner är alltså bra?

• nennesjuttioåtta

lapinette
    wohooo! Jag tjänar alltså flera dagar! Yei!!

MSW
    jag tror att det bara var 6 som överlevde första natten. Sen enligt listan så var det möjligtvis en till som kunde bli en frysis.

Jag har redan skrivit testdatum någonstans längre bak, men får se om jag väntar till dess eller om jag tjuvtestar. Eller om jag inte ens hinner innan tantjäveln dyker upp.

• Lapinette

nenne - kan tänka mig vilket datum du har som TD, har redan bläddrat i kalendern . Ska nu hålla tummarna hårt som attan!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor