• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

NU ser jag Telis ligga rakläng på golvet på sitt jobb

• Telis

Vad ska jag säga om någon undrar varför jag ligger på golvet?

Jag vet inte, jag skulle få något nedtrappningsschema när vi är där för VUL. Fram till vecka 10 eller nåt sånt tror jag att man håller på.

• nennesjuttioåtta

oj telis, har du kvar din ända till nu! Bra jobbat! Antingen sugs min upp väldigt snabbt eller också har den redan hälsat på kloakråttorna för någon plutt har då aldrig smitit ut obemärkt.

• Telis

Nenne, jag tar mina tre gånger om dagen. Kl 14.00 pip varje dag är det dags.

Men är det sant att du aldrig ser några rester?! Herregud, jag undrar alltid vad den som går efter mig på toaletten tänker, det är alltid en massa vita pluppar och en hinna av paraffin på vattenytan även efter en storspolning.

• Lapinette

Gillar inte proggisarna och är glad att jag slipper dem vid FET.

• Lapinette

Telis - du får väl säga att du tappat något på golvet om någon råkar se dig ... eller att du sträckt ryggen och att du då måste ligga platt och hårt?!! Shit, vad jag är dålig på att komma på nödlögner.

• nennesjuttioåtta

telis
    jo, men då förklarar det ett och annat. Jag tar bara 2 om dagen så första försvinner ju redan i duschen eller när man går på toan trots att jag ligger och kniper i sängen en halvtimme före. Gärna i trosorna också, fy fan vad kläggigt. Men inte säger det ploff när jag hostar men det är ju för att ja ginte har något i systemet mitt på dagen. Hahahah hinna av parrafin, som när man gör ett parraffinlock över sylten! Snacka om att försäkra sig om att man förseglar lukten!

• fru AM
    Telis skrev 2009-05-25 13:00:47 följande:
    Nu har jag utgjutit alla mina nojjor och orosmoln på stackars AM. AM, förlåt, jag är faktiskt väldigt väldigt glad också! Frejis, koko, mig spelar det ingen roll vart vi går imorgon men det får gärna vara i närheten här. Någonstans med stora portioner är alltså bra?
    Telis! det är ju bara intressant och ofta roligt att prata om allt sånt! Nu har jag köpt på nätet boken "att föda som en man" också ( www.nomadforlag.se/AttFodaSomEnMan/ )så snart kommer jag börja agitera i tråden ..

Jag hakar gärna på lunch imorgon också - jag kan inte få nog av Telis nojor Var, när hur???

Nu ska jag läsa ikapp!
  • nennesjuttioåtta

jag tyckte de där man sprutade in var äckligare trots att det inte kladdade. Men det kom liksom aldrig ut så till sist var det ju fullproppat därinne så man fick gräva ut en massa grejs som såg ut som tuggummi som man tuggat på i 3 dagar, smulit och huuuääääääuuhuhh!

Svar på tråden Livets stora och små frågor