• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Koko, jag är en mästare på att klaga!!! Det liksom bara slinker ur en konstant.

• BrudSommar2006

Ja just det, hur räknar man fram KUB-svar med donator? Koko, är det så att man bara tar hänsyn till donatorns ålder istället, fast sina egna blodprov?

• _koko_

Lappis - SKIT att mensen kom, men skönt iaf att du slipper smärtan den här gången. Hoppas även jag att akun har något intressant att komma med! Känns som att du kommer närmare och närmare en frisk graviditet för varje dag som går, men att det samtidigt går väldigt mycket upp och ner...

Fick precis mms från sambon som skickade en bild på första utepromenaden med nytillskottet!

Kom på att det ska vara jättefint väder i morgon och att man kanske skulle vara ledig, men jag tror det blir halvdag i stället så jag kan luncha med er.

Nån som kan slänga över en mjukglass??

• _koko_

BS - Att boka inskrivning är ju som att jinxa alltihop!! "HA, är jag så dum att jag tror att det här ska gå vägen", liksom... Det är iaf så det har känts för mig de två gånger jag har gjort det...

BS igen - Hahaha, ja, du har sannerligen förmågan att klaga , men du uttrycker dig också på ett väldigt kul sätt så man kan le åt det! Sen funkar ju tråden som ventil för oss alla, det är ju ett av syftena med den.

BS en gång till - Telis svarar bättre på det, vet att hon berättade om det på brunchen senast, men jag minns inte om det var bara donatorns ålder eller om man på något sätt tar hänsyn till telis ålder också?

• Telis

koko, jaa precis så är det. Huvudet på spiken som vanligt! Lite måste man ju ändå få klaga.

BS, jag skulle vilja vänta för att slippa behöva ringa och avboka om det inte skulle finnas nåt därinne vid VUL. Men det är klart, är det svårt att få tid sen så är det kanske bättre att boka ändå.

Jag har ingen aning om hur gammal donatorn är. Men det spelar ingen roll, jag vill göra Nupp/Kub alt. fostervattensprov ändå.

• Telis

Ja, precis, man vill ju inte jinxa nåt. Här ska det inte gås på en enda cementplattekant eller A-brunn innan ungen är född!

• _koko_

BS - Ska förtydliga lite, jag ler naturligtvis inte när det är något jobbigt du klagar på, bara när livet lever lite rövare med dig.

Telis - cementplattekant, det var något nytt, vad händer då?!!

• Telis

Men koko, vet du inte att man inte ska gå på kanterna på plattorna på trottoaren?! Jag vet inte riktigt vad som händer då men det är säkert inget bra.

• Ore

Oj, är cementplattekanter farliga???

Ok, jag sätter ett FÖRHOPPNINGSVIS framför Nenne också. Men jag har så otroligt positiva vibbar, att något annat inte känns möjligt... MEN, jag förstår fullständigt att du inte vill ta ut något i förskott, det ÄR långt till marken från de rosa molnen.

Och Telis: Givetvis får man klaga över illamående även om man äntligen är gravid. Det är litet lättare att stå ut med det, när man påminner sig om att man faktiskt är gravid... Men mest var det ändå bara jobbigt att må illa, tyckte jag. Och även om jag inte spydde så ofta, så var det en del gånger (speciellt på em-möten på jobbet) som jag kände att jag när som helst skulle kunna spy, och satt och gick igenom vägen till närmsta toalett i huvudet, och räknade minuterna tills jag kunde föreslå en paus alternativt ta en egen paus för att hämta vatten, gå på toa eller liknande. Sånt är irriterande, och det tar otroligt mycket energi att orka igenom sådana dagar, och så hinner/orkar man inte med något på kvällen, vilket är tråkigt och besvärligt i många fall.

Men, så småningom ska man ju få lön för mödan, om allt går väl

• Ore

Jag trodde bara att det var risk för stukade fötter, eller platt fall på marken, när man gick på trottoarkanterna???

Svar på tråden Livets stora och små frågor