• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

BS: Tänk om det är en kille - vilket blomnamn kan vi hitta på åt honom då!!!??? Det är ju inget som säger att man måste må likadant varje graviditet ... skönt att du inte behöver medicinera mot illamående varje dag!

• Telis

Lappis, kom på en sak som jag kom att tänka på i helgen. Det finns billigare ÄD-kliniker än Finland! Jag har för mig att jag läst om någon i Tjeckien som kostar runt 3500 euo istället för 7000 euro som i Finland. Fortfarande dyrt men iallafall halva priset.

• MSW

Tillbaka igen!
    Håller inte med om att man mår mindre illa men pojkar! Kräktes juh genom hela graviditeten (som jag tjatat om redan innan ) och ut kom det en liten kille!
    Oavsett vad det är i magen så är det juh jobbigt att må illa! och hoppas att det blir bättre för alla som mår illa, eller har andra problem med magen!

Och har Cicci hållt sig undan medvetet i helgen, eller har faktiskt något hänt? (förlåt Cicci om inget hänt och du tycker jag tjatar..)

Bs: Vilken söt kisse!! Blir juh sugen på kattunge jag med!

Igår var vi på Väla hela dagen! Sonen var snäll, men tyckte att det var tråkigt att sitta i vagnen i stortsett hela dagen, tyckte det var roligare när vi var i restuarangdelen, där det var massor av folk att titta på och flörta med!
    Jag hittade faktiskt en del som jag behövde! Köpte (äntligen) ny mobil, och som vanligt känner jag mig som totalt teknikokunnig när man börjar pilla med den, men ge mig ett par dagar och man har vant/lärt sig!

• fru AM

Slänger ur mig en allmän fråga: Någon som har tips på snygga drinkglas (ska fira en student på fredag) - helst såna höga grogglas (och gärna i en serie med andra typer av drinkglas)???

Detta ämne verkar vara en blind fläck för google ...

• MSW

Bs: Man ska/kan inte jämföra graviditeter (säger svägerskan att hennes BM talar om för henne hela tiden) fast, det är juh klart som korvspad att man inte kan låta bli!
    När ska du på inskrivning? Eller har du redan varit?

• MSW

Am: Lasse Åbergs glas tycker jag är fina, fast vet inte om det riktigt motsvarar det du tänkt dig... Annars är det väl nästan lättast att gå in i en Duka (eller liknande) och spana..

• Fru FruLLan

MSW: Just det ja, du mådde ju sjukt illa och fick en kille.
    Det finns ju alltid ett undantag som bekräftar regeln...

Vad är Väla?

• Fru FruLLan

AM: Skulle jätte gärna hjälpa till, men shopping är ju min absolut svagaste sida. Oavsett vad det gäller....

• MSW

Fru FruLLan skrev 2009-05-25 10:46:08 följande:

MSW: Just det ja, du mådde ju sjukt illa och fick en kille.Det finns ju alltid ett undantag som bekräftar regeln... Vad är Väla?
    Hehe, japp!

Väla är ett köpcenter som ligger i MrsB(med flera)landskap! och ungefär en timme från oss!
    www.vala.com/index.php
  • BrudSommar2006

AM, ja i så fall kan det hända att vi får skippa blomnamnen!

Är urusel på shopping jag också, jag skulle knallat in på ett Duka eller Cervera eller något för jag skulle inte ha en aning. NK? Svenskt Tenn? Nä, tyvärr, kan ingenting om glas.

Svar på tråden Livets stora och små frågor