• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru FruLLan

hej frejan
    fu vad jobbigt med magont mitt i natten! Hoppas du kan få hjälp från apoteket!
    och ego kan man vel få vara

Jag mår kanon! Visst ont i fogarna har jag ju så klart. Ska faktiskt bli skönt att sluta jobba. Får ju ont av att vara i en och samma ställning länge... men va faaan ingen ide att klaga. det hjälper ju liksom inte.

Roffe tror jag mår super kanon. Kan annars inte föstå varför han ska hålla på att sparka mig HELA tiden!
    kan det vara för att jag äter massa godis så han får socker kickar hela tiden....
    ska jag skylla mig själv

Kängú: Har du fått magkatarr? Vad jobbigt.
    Annars är det ju vanligt med halsbränna i slutet av grav vilket ju är jobbigt nog, men magkatarr verkar ännu värre. Jag vet dock att man kan äta losec under grav.

Jag har börjat få halsbränna, men inte alls lika mycket som med borren. Fast det kom kanske senare då... minns inte. Men jag har iallafall börjat med gaviscon nu. Det är riktigt jäävla äckligt, men det hjälper.

Jag har inte heller svullna ben och fötter som med borren, fast det kanske också kom senare. Fasiken vad jag minss dåligt...

• Fru FruLLan

page: Werthers orginal är ju jätte goda!

• Fru FruLLan

men det var då självaste faaaan vad han sparkar!!

• Frejis

Page - lovar att bättra på mig, men det tar en stund (först kanske efter en helt sömnlös natt, nu var det ju bara två tredjedelar .
    Japp, det är nog mest nätterna, på dagarna går det ju att vänta ut det onda, men natten blir mest låååång. Gissar att det är myomet som spökar, har undersökt mig själv och det känns iaf så.

Hm, hoppas att frisören kan åstadkomma resultat utan att du behöver boka in ännu fler besök. Typ resultatgaranti...

• Telis

Frejis, inte ska du ge bort dom, jag kan köpa dom av dig om du ändå inte använder dom! Eller om du vill ha en lunch i utbyte?

• Page

Hahaha, Roffe är kanske sugen på en sockerkick?! Därav sparkarna?

• kängu

Stackars dig Frullan, det gör ju ont när de sparkar nu när de är så stora tycker jag. Min lille har varit vild i helgen men verkar ha lugnat ner sig lite nu.
    Jag har haft halsbränna ett tag nu, så magkatarr är väl nästa logiska steg Är bara tacksam att det inte var dags för förlossningen redan, väntar gärna några veckor till.
    Jag är inte heller speciellt svullen, lite grann om benen.

Hoppas du får ordning på magen Frejis!! Det är skitjobbigt att hålla på o vakna på nätterna, och det kommer ju sen i slutet av grav ändå, så skönt om du inte behöver börja med det redan... sen när ungen väl kommer har man ju dessutom X antal år med sömnlösa nätter framför sig

• Page

Just det, myomet! Hoppas att det finns smärtlindring att få och att du får sova om nätterna.

Jag tänkte faktiskt ta upp resultatgaranti med frisören idag.

Mot nästa trista frisörbesök!! Hatar faktiskt att hålla på med håret.

• Frejis

Frullan - sockerkickar som man redan kan få i magen låter som en bra början det låter som en pigg bebis som du kommer att få fast h*n kanske ändrar personlighet när h*n kommer ut. Jag kan också vara jättesugen på sött och alla möjliga goda bakelser, rätt som det är åker man dit nästan varje dag

Tycker att Gaviscon smakar ok, men allt det där slemmmiga/bubbliga... blä!

Det låter bra att du ska sluta jobba Frullan, skönt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor