• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

Hej hej!!!

Tittade in en snabbis för att se hur det har gått för alla...

Ingen bebbe för Cicci än ser jag eller?????

Stor kram till Lappis!

Stort grattis till Nenne!!!!

Mysterium för EA....

Något mer?

• Fru E

Ja var är Cicci????? Har hon varit inne i helgen?

• muggles

Nej Cicci har inte varit inne men Frullan hade inte hört ngt - hon borde väl ha fått mess om det var ngt?

EA: jag förstår att du inte litar på just det symptomet...

Kängu: läste just i Mammapraktikan (tänkte kolla åt dig om illamående var ngt känt i samband med start av förlossning men det verkar inte så) att levern arbetar mindre på natten och då ökar halterna av östrogen i kroppen, östrogen anses tydligen kunna orsaka illamåendet man känner. Därför känner man sig ofta som mest illamående på morgonen när halterna är som högst. Det kan ju hjälpa om du får i dig ngt, kan du äta? Sur BM - hon kanske är sexuellt frustrerad?! El så är hon trött på alla förstföderskor som ringer hela tiden och frågar en massa... (men jag förstår absolut att du ringde!)

• muggles

Ore förresten: jag såg tydligt när mina magmuskler delat sig. Lägg dig på sängen och res överkroppen upp så att magmusklerna är spända (som om du gjorde en sit-up). Då kan du känna (och till slut se) om de delat sig. Har de delat sig blir det som en "ränna" mitt i bandet av muskler.

• fru AM

Muggles: hot, mutor och ? tjat! Men tjat är ju det minst framgångsrika. Hot och mutor funkar ganska bra.

• muggles

AM: ah, jag tycker avledning funkar super!
    Moa: "INTE jackan, INTE jackan" (vill inte ta på sig jackan)
    Jag: "Men titta där är en motorcykel, vad säger motorcykeln?" (och tar samtidigt på henne jackan hehe)
    Moa: "BRRRRVVROUM!"

• viktualia

Vickan tittar förbi....

kram till Lappis - själv fick jag STÖRTMENS och läckte på lakanet i gästsängen hos kompisarna där jag sov natten mellan onsdag och torsdag - tröttsamt!!!

heja Nenne!!!

Page - vad hittar du på för färg nu då?

Själv är jag plakat av trötthet efter en ljuvlig friluftshelg!!!

• BrudSommar2006

Vickan, blä för störtmens!

Vi blev en hel timma försenade till våra bekanta i eftermiddag, det var så pinsamt. Först smsar jag och säger att vi eventuellt blir lite sena för att Iris somnade sent och den tid vi skulle varit där sov hon fortfarande. Sedan började hon hosta och kräktes i bilen så vi fick svänga in vid Wennergren center och sanera bilen efter bästa förmåga och byta kläder på Iris. Pinsamt, hon var nog inte sur men han var det definitivt, inte roligt.

Roligt var det i alla fall att få träffa kissen imorse!

Jag är orolig att det är något fel eftersom jag inte känner så mycket som jag gjorde sist, inte mår så illa eller har så ont i brösten eller ens är lika trött, usch.

• kängu

Muggles- vad du är gullig som kollar åt mig! Ja, jag kan äta (är superhungrig hela tiden så jag gör inte annat ) men tycker snarast att illamåendet blir värre när jag ätit. Läste någonstans att det kan bero på att det är så lite plats då bebisen ligger och trycker uppåt, och att det är därför man mår illa efter måltider. Stämmer med att lilleman ligger väldigt högt, har inte alls sjunkit ner än.

Ja den BM var inte världens trevligaste precis...
    Ska prata med min gulliga barnmorska imorgon och se vad hon tycker, om hon vill kika på mig eller inte.

BS- Allt är säkert bra, men kan förstå att du känner dig lite orolig. Du får se det positivt att du inte mår så kasst som förra gången!

• Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer

fast god morgon...
    nja jag vet inte....

ska man verkligen vara på jobbet 6.20 om man har flextid och sköter sig själv....
    känns lite lätt fel.
    Men men
    ena katten har vårkänslor och behöver få åka på sommarbete, han brukar vara det redan så här dags på året men nu ska föräldrarna resa bort så då har vi ingen kattpassning på landet så han killarna får vara hemma ett tag till.
    Vilket inte uppskattas av den ena herren som ska hoppa upp och ner i sängen klockan 4 och jama

Nåja nog om mitt ointressanta dravel!!!!!

Nenne: GRATTIS till ett fint embryo. Fyyyyy vad jag höll tummarna!!! vad super duper unerbart att du fick ett ägg inplanterat! Nu ska vi hålla tummarna ännu mer! Hoppas också att övriga ägg ser kanon ut och hamnar på en bra hylla i frysen!

STOOOOORRRRRR kram!

Stor, varm kram även till Lappis. Faaaaaaaaaaaaaaaan att den där jääävla tanten ska envisas med att hitta dig. Jag ställer mig samma tröstlösa fråga som du gör. VARFÖR i hela helvetet kan det inte bara fungera!!!!!
    Jag vet inte vad jag ska skriva som tröst, känner mig bara arg över livets orättvisor!
    Kram och hoppas att hon försvinner fort.

EA : ömma bröstvårtor.... ja som det skrivs.. det KAN vara ett symptom.... hoppas.... viskar för säkerhets skull....

BS: försök ta de lugnt gumman. Början av den här graviditeten var inte alls likadan som förra gången för mig och kokosen hade ju så annorlunda symptom så hon ju var helt säker på att det måste vara en tjej den här gånbgen. Det MÅSTE inte alls vara likadant andra gången. bara för att du inte känner det på samma sätt som med irir betyder det inte att nåt är fel nu.
    Näe var istället GLAD om du inte har fått eller kommer få samma illamående. det är bara att tacka och ta emot.

Kängu: Hmmmm, har inte heller hört att illamående kan signalera förlossningsstart, men det betyder ju inte att det inte är så. Vilket rusktigt otrevlig sköterska på förlossnignen
    Hur faaaaan kan man jobba på ett sånt ställe och komma med en sån kommentar?????
    det ingår vel i jobbet att folk är oroliga. det är ju en RÄTT stor grej att föda barn. Klart att folk har frågor och är oroliga.
    Vilket jääävla pucko!

Grabbgänget från Ånge: (snaily....) Hoppas att du får svar på varför det spökar för dig. Även fast... ja... hmm.... grabbgäng.... testosteron... ja .-... behöver jag säga mer.....

telis: Hur mår du? Symptom????

Ore: jag kände inte heller när magmusklerna delade sig m,en jag har ALDRIG haft någon vältränad mage. Däremot kan jag precis som mugglan beskrev SE att de delat sig tydligt som faaaan. Hoppas det onda går över. Ont är aldrig kul.

Hmmmm, vad mer.....
    Minns ej

Jo
    GUUUUUD vilka söta kattungar ni ska få kokos och bs.
    Nu måste jag in i galleriet och titta på korven.

Puss och hoppas alla får en kanon vecka!

Grattis till nennelainen igen!

Svar på tråden Livets stora och små frågor