• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

Muggles; pga långa oregelbundna cykler, ÄL sent i cykeln, kort lutealfas, och lite annat (uteblivet plus tex!) (och höga testosteronhalter får man vid PCO, och med tanke på att jag egentligen är ett grabb/gubbgäng så finns det ju gott om testosteron här, fråga Frullan ). Egentligen kanske jag mest HOPPAS det ska vara lätt PCO för det går väl oftast att göra nånting åt i alla fall...

EA, aha, dag 34, om tanten tänker komma borde hon göra det SNART så du får veta. Och om du är gravid borde symptom förhoppningsvis komma snart... (Hmm, fast ömma bröstvårtor hade du redan... )

Fisksoppa till middag nu!

• Fru E

Kängu-det är inget som du ätit på bröllopet?

• kängu

EA- Tror inte det, bröllopet var i fredags så är lite väl sen reaktion. Var väldigt illamående i torsdags morse också, men det gick över. Konsulterade då förlossningen för att höra så att det inte var ngt "farligt" varpå den "trevliga" barnmorskan svarade: "Det kan väl inte jag veta, jag har ju ingen kristallkula".
    Sen kom illamåendet tillbaka igår kväll/natt och har sen hållit i sig i varierande grad.

NÄÄÄÄÄ nu ska jag sluta klaga!!!! Sorry!!

• Fru E

Kängu-klaga på du det är det vi är till för

• kängu

EA, ja det kan det ju vara med tanke på förkylning och sånt också. Jag blir så fokuserad på att ALLT kroppsligt måste ha med graviditeten att göra, men det är klart att man kan vara vanligt sjuk även om man är på tjocken

• kängu

Nä nu ska jag stänga av datorn o lägga mig i soffan. Kram på er!

• Ore

Muggles: Molande smärta, litet mer hugg om jag rörde på mig men den verkar ha dämpats litet nu. Nu är det bara litet molande kvar. Får se vad som händer när jag beger mig till affären...

Kängu: Trist respons av barnmorskan, kunde hon inte sagt att hon inte kunde avgöra det på ett liiiitet trevligare sätt.

EA: Jag hade ömma bröstvårter både innan tant och innan plus...

• Ore

Ragnar är förresten ett stort no-no name för mig med...

Nej, affären var det. So long.

Svar på tråden Livets stora och små frågor