• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Izzie

Tittar in för att kolla läget med Nenne, men får väl ge mig till tåls...

Just det, var är Cicci?! Spännande!

Hur smakade hallontårtan, Lappis?
    As as as, med tanten. Är du säker på att det är den?

• Izzie

Åh, så Nenne har blivit med ägg?! Yeayh!

• Ore

Ooooh vad kul att höra att Nenne blivit med ägg!!! Grattis sötnos!!!

• Page

Åh Nenne, ett toppenägg!!!! Hoppas att det boar in sig! Kram

Korven är nog det sötaste jag har någonsin sett!! Vill pussa på den rynkiga lilla magen. Vill ha en egen Korv!!!!!!!!

Telis, vilken snygg klänning, den skulle jag vilja ha. Snygg till ett par Martens...

Ni måste nästan sluta diskutera mat, godis och tårtor här. Allt låter så sjukt gott och jag blir sugen på ALLT! Även om sådant som jag i vanliga fall inte tycker om. Är inne i en period när jag kan äta hur mycket som helst och är sugen på något hela tiden.Förresten Telis, kan det tänkas att du delar med dig av kycklingreceptet till mig också?

Jag förstår att ni bara längtar efter att jag ska fortsätta min hårmonolog, och snäll som jag är gör jag er till viljes. Jag vet nu att jag INTE kommer att vänja mig med mitt kolafärgade (låter trevligare än turkblond) hår och har bokat ny tid på måndag. Och sen ska jag äta makaroner resten av månaden!!

Lappis, vad mysigt det låter med allt roligt ni hittar på. Speciellt med konserterna! Jag muttrade lite av avund när jag kom på att jag ska på konsert jag också nästa vecka! Ska återuppleva tonåren och titta på Dia Paslma!!!!! Hahahahaha, nästan lika lyxigt som Seal!

• snaily

Aaaaaah, GRATTIS till toppägg Nenne! Tack för rapporten Telis.

Page men du ska väl snart få en egen "korv"? Hur går det på valpfronten?

• sweetstreet

Springer in har nu lite snabbt for att kolla nyheter om Nenne. Och ser att Lappis fatt tantbesok! FAN!!!!
    Skickar en stoooooooor kram Lappis-gumman!!!!!!

Och sedan en superkram till Nenne och hennes finfina agg! UNDERBART!!!

Sjalv ar jag saaaaa busy denna veckan att jag inte hinner in har tjejer. har Sverigebesok. Tva superkompisar till mig som ar har och jag har forsokt hinna spendera sa mycket tid som mojligt med dem samtidigt som man forsokt jobba pa dagarna vilket innebar att jag redan nu kanner mig ratt trott...
    Men det ar ju roligt att ha besok och nu ar det helg sa jag hoppas kunna vila lite och anda umgas med dem.
    Det som ytterligare gjrde det hela lite mer "hektiskt" ar att Lilltjejen fick krupp nu i veckan! Sa det blev till att vara hemma med henne fran dagis. Och hon ar extremt gnallig nar hon ar sjuk (vilket ar helt naturligt!) men det gor att man knappt kan gora ngt alls utan maste halla henne eller vara med henne hela tiden. Alltsa blir det vaaaaaldigt lite datortid nu.
    Hon har iallafall ingen feber nu vilket ar skont men hon later fortfarande valdigt mycket i hals och luftvagar.
    Hoppas dock att hon ska bli battre till nasta vecka.

Men annu en orsak till trottheten ar nog att hon ju nu sover i var sang mellan oss i var sang for nar hon ar sjuk eller ibland annars ocksa, sa sover hon jattedaligt och da hjalpe det bara att sova med oss. Vilket i sin tur resulterar i att vi sover ratt ruttet....
    Men nu ar ju soffan upptagen av vart besok, men nar den bli ledig igen blir det nog till att varannannattssova dar ett tag igen for att aterhamta sig...

Det var dagens ego.

Nu ATERIGEN en KRAAAAAAAAAAM till Lappis!!!!
    Jag haller fullstandigt med Lili! Du kommer bli mamma en dag. Fragan ar bara hur barnet kommer att komma.
    Ni har inte funderat pa aggdonator som Telis? For enligt min chef sa kan det ofta vara just den sk "aggfaktorn" som spelar in negativt nar man provat manga IVFer utan resultat.
    6ch nu med tanke pa Telis underbara "resultat" sa verkar detta ju kunna stamma...????
    Kram!!!!!

Och Nenne-skrutt!
    Mail kommer!!!

• muggles

Nenne: underbart - ett toppägg, det gillar vi! *ruva ruva*

Lappis: jävla skitfan! Men vi kunde väl inte tro att alla skulle lyckas denna cykel... Nästa är det du hoppas jag. Bamsekram!

gifta Lili: har inte du kikat in förut? Tycker mig känna igen nicket...?

• muggles

Vad sjukt - en jag enbart "känner" via jobbet (och bara per telefon) har skickat en vänförfrågan på FB - hur gör man då? Han är kund, blir han arg om jag ignorerar? Jag känner ju honom verkligen inte!

• BrudSommar2006

Telis, det är banne mig inte mer än rätt att man får använda äggen till syskonförsök!

Muggles, eftersom jag ändå inte har något hemligt på min facebook sida så skulle jag gått med på förfrågan.

Nenne, stort grattis! Jag visste väl att det skulle bli ett toppägg, haha!

Telis igen, jag undrar också vad den vackra klänningen ska användas till för tillfälle?

Sweet, läskigt med krupp, blev ni tvungna att åka till läkare?

Har förstått att Cicci är hemma fortfarande.

Lappis, skräp, stor kram!

Svar på tråden Livets stora och små frågor