• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Tinga

Snaily - åh, vilken söt vovve! Tråden svämmar ju fullständigt över av söta bebisar och husdjur nu! För att inte tala om alla vackra kvinnor!

• Ore

Räkor och vitt vin låter jättegott, jäklar vad sugen jag blev nu... (Hmm, måste ta mig till systemet imorgon och utforska det alkoholfria sortimentet...)

Är i övrigt väldigt nöjd med dagen. Även om jag bara kommer upp i 10% av den energi som Cicci verkar ha så räckte det till en hel del. Pushade på badrumsritaren, valde golv till kök V-rum och hittade ett urläckert golv till sovrummet dessutom... www.kahrs.com/SE/Consumer/Products/Floors/Collection/Pages/Product.aspx

Hann även vara vid huset i flera timmar, köra ett antal diskmaskiner och röja litet. Så nu har jag gjort mig förtjänt av att slappa i soffan med datorn

Håller tummar, tår och allt annat som går att hålla för Nenne imorgon.

• Tinga

Ore - snyggt golv! Jag är också inne på att välja skeppsgolv till vardagsrummet i vårt hus. Tycker att det är jättesnyggt, fast de brukar ju kosta därefter också. Men jag har beslutsångest kring om det är snyggast med ljusa eller mörka "fogar".

• Fru FruLLan

Morr morrn tjejer
    Kikar in för att önska Lycka till till nenne!!!!!!!!
    Håller alla tummar och tår!!!!

Har inte hunnit läsa ikapp men hoppas att det är bra med alla!

Jag har inte hört något från cicci så jag hoppas att skruttfia är kvar därinne! fast jag gissar att cicci vill ha ut henne nu, fort som attan.

Återigen
    LYCKA TILL NENNE!!!!!

puss
    fruLlan

• Ore
    Tinga skrev 2009-05-22 22:33:09 följande:
    Ore - snyggt golv! Jag är också inne på att välja skeppsgolv till vardagsrummet i vårt hus. Tycker att det är jättesnyggt, fast de brukar ju kosta därefter också. Men jag har beslutsångest kring om det är snyggast med ljusa eller mörka "fogar".
    Vet inte hur tydligt det syns, men "fogarna" på det här golvet är av ljusare trä (ask)... Tyckte det var jättecoolt! Vet inte priset på just detta, men de andra som jag kollade på verkade ligga runt 400 kr/m2... Fast då är det ganska tunt träskikt, och inte omslipningsbart.
  • Ore

Hmm, vågar nog inte stänga av datorn, även om jag vet att det dröjer ett tag till fram till Nennes rapport... Men något vettigt (hushållsarbete) måste jag nog ta mig för under tiden. So long!

• Lapinette

Inne och kikar efter rapporten från Telis angående nennes ET.

Ego - själv har jag sett en skymt av tanten . Hon har inte kommit med sin fulla kraft än men jag förstod vad som skulle komma när tempen droppat något imorse.

• gifta Lili

Jag nu med glädje läst ikapp veckans skriverier!
    Jag fattade inte så mycket av paprikadiskussionen, men det var underhållande ändå, på ett lagom flummigt sätt : )

STORT GRATTIS till Telis till det lilla pyret som växer i din mage och också många tummar hålles för Nenne - hoppas att det går bra idag så att världen kanske kan fyllas på med ännu en humorfylld glädjespridare!

En liten ledsen gubbe blir det för Lappis - tråden fulländas dagen du lyckas - och det kommer du att göra, oavsett om du blir gravid eller om det blir bebis via import!

Kram o hej från en trogen smygläsare!

• snaily

Lappis, tyyyypiskt!

Ore, snyggt golv!!

Nenne, hoppas verkligen tumhållning och pilformning har hjälpt, väntar med spänning på rapport. Har nyss lyssnat på MNK och sen ett ljudklipp med Torgny Mogren och jag tror jag fattar vad du menar!

Just oljat in våra nyinköpta utemöbler. Tänkte ut och jogga en sväng nu, kanske borde fortsätta tro på min hemmasnickrade teori om att springning "skakar" fram en ÄL, även om det inte stämmer så är det ju bra för konditionen iaf Fick nämligen utslag på ÄL-test idag, äntligen!

• Lapinette

gifta Lili - tänkte skriva en rolig kommentar om paprikorna men började mitt i allt gråta istället av ditt rörande inlägg. Kram för att du bryr dig!

Svar på tråden Livets stora och små frågor