• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Lappis-jädra tant som alltid ska dyka upp men som gifta Lili sa så blir det en bebis på något sätt

Nenne-hur har det gått??????????????

Muggles-då kan vi ha skum tant tillsammans med har inga spottings alls nu så antingen har alla spottings innan varit en variant av tanten så att jag är inne på den nya cykeln nu eller så jävlas hon denna månaden så den blir aplång........ingen aning vilket det är men orkar inte bry mig riktigt utan har släppt räkningen på dagar och njuter av åderpålen utan tvång

Snaily-wohoooo men då kanske ÄL kommer tidigare och tidigare eller???

Ska strax börja göra mig iordning för bröllop för en tjejkompis outfiten är klar

Kram och till alla

• fru AM

Tittade nyss i albumet: Vilken söt liten hund, Snaily! (och du var också söt! ) Vilken ras (hunden alltså!)?

Hur har det månne gått för Nenne!!!???

Och Cicci???!!!

Kul att du gillade skorna Telis! Har kanske missat det - men är det något speciellt tillfälle som ska firas med klänning/skor? Skönt att du fick stanna hemma denna helg förresten! Och det där med symptom - panikhunger är ju ett väldigt tydligt symptom! Minns när jag var gravid med Livia och tvingade ut mina snälla 23-åriga kollegor att köpa dubbla tunnbrödrullar till mig hela tiden ...

Och roligt med en smygläsare som gläntade på dörren till garderoben

Lappis: var konserten bra igår?

• Ore

Ingen rapport från Nenne än? Jaja, får väl ge mig till tåls litet...

Tråkigt med tantbesök, Lappis. Kommer ihåg vad du skrev häromdagen, något om att du var "dum nog att hoppas" (inte direkt citat). Har funderat på det, och tycker nog ändå att det ÄR klokt att hoppas. Visserligen gör det rejält ont att hoppas, för man riskerar ju alltid att bli besviken. Men när det man hoppas på slår in så är man ju istället vansinnigt lycklig. På ett eller annat sätt kommer du bli mamma, det är jag helt övertygad än. Och jag funderar fortfarande på maskeraddräkt

EA: Hur lång har din absolut längsta cykel varit? Är det kanske läge att testa någon gång i framtiden? Du verkar ju ganska övertygad om att det inte kommer bli positivt, så kanske bara ett test för att bekräfta något du redan vet, om inte tanten dyker upp med full kraft. Du vet själv bäst, men ett test kan antingen bekräfta något du redan tycker att du vet, eller motsatsen...

Snaily: Spring litet för mig med, låter härligt. Jag ska nog försöka överkomma min irritation över att inte kunna springa (just nu pga stukad fot) och ta en promenad istället. Men först litet glass och jordgubbar

• gifta Lili

Inte gråta Lappis - upp med hakorna som vi säger i min familj...

• Lapinette

Ore - du lär få fundera ett tag till på maskeraddräkten . Det är en smygande tant denna gång, liksom den förra, så jag avvaktar med örterna ett tag till. Vill inte få så där brutalont när jag har familjen här på middag idag.

Snaily - härligt att springa! Jag ska börja "mitt gamla liv" igen på måndag dvs sluta med avsmakningsmenyer, champagne och ohälsosamt levene. Åter till träning och hälsosam mat.

AM - konserten var helt suverän! Hon var så personlig och så har hon den bästa av kvinliga röster. En konsert jag kommer att minnas länge.

nenne - vi tänker på dig och är så jäkla nyfikna! Går in här med jämna mellanrum för att kika hur det gått.

• snaily

EA, den har hittills varierat mellan dag 18 och 29 så det blev mittemellan den här gången.

AM, tack, fast valpen spelar förstås i en helt annan division Det är en västgötaspets. Har nedräkning nu fram till midsommarafton då vi får hämta honom.

Lappis, håller med Ore, och glömde skriva: kram!

• Lapinette

gifta Lili - jag blev så rörd, läste högt för maken och åter igen ställde jag frågan som kommer nästan varje månad - VARFÖR??? funkar det inte?

• MSW

Lappis: *kram*

Gifta Lili: *vinkar*

Snaily: har inte spanat in galleriet ännu då jag inte sitter vid vanliga datorn (där jag har länken till galleriet).. Men är ruskigt nyfiken!

Gick mest in för att se hur det gått för nenne, men ingen rapport!

Och cicci? Var är du?

• Telis

Surfar fr tåget någonstans i urskogarna. Det går inget bra. Men nenne har fått ett toppägg! Och tack till lili!! Kramar till Lappis!

Svar på tråden Livets stora och små frågor