• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta
    på er, jag känner ert stöd i ryggen!!!

nej nu jävlar börjar den där jävla reklamen för Henkel trocken igen GAAAAAAAH!!!
  • snaily

Telis, har mailat några bilder. En blev lite mörk, ville inte fota med blixt när underverket låg och sov.

Förresten Telis så kanske det hjälpte att du stampade hårt i golvet (tror jag det var) för kanske är ÄL på gång ändå. Kanske kanske. Om några dagar. Och är på dag 23 idag. Ingen kan väl ändå cykla långsammare än jag?!? Kan man inte vara snabbast så kan man ju vara långsammast då...

• muggles

Här vänder man ryggen till i ngn sekund och så skriver ni massor!

Snaily: gött med ÄL - äntligen!

Nenne: javettifan vad det är som pågår. Trodde att alla spottings före mens var spiralens fel men det fortsätter ju såhär även efter att den fått sparken. Kanske har mensen ändrats kapitalt av förlossning? Och så har jag inte märkt det förrän nu när jag varken har piller el spiral? El så har jag blivit för gammal
    Vi försökte bygga lite nu men det är ju över en vecka för tidigt - haha vi är såå fel ute! Förväntad BOM var iaf i måndags så det andra får räknas som spottings.

Den hemmagjorda fishen blev så god att vi är supermätta och rabarbern får vänta till imorgon.

Ingen som hört av det blonda yrvädret idag?

• Tinga

Goder afton i tråden! Mycket kul ikappläsning! Sitter här halvlullig efter en middag med räkor och vitt vin; inte så dumt. Idag nattade vi Piff & Puff innan middagen, så vi har haft en lugn och skön måltid i vårt eget tempo. Mysigt att sitta och diskutera sommarens semesterplaner och vårt husköp.

Nenne - supermycket lycka till imorgon! Jösses, vad jag kommer att hålla tummarna hela dagen! Hoppas så in i bomben att det här går vägen.

Telis - vilken fin klänning! Och vilket härligt humör du har varit på idag; massor av glada och käcka inlägg. Kul! Man förstår verkligen att du gläds åt den här graviditeten, och jag unnar dig verkligen det.

• Telis

Snaily, jag hoppas att det inte ska behövas men om det gör det, säg till nästa gång du är runt dag 14 så stampar jag med båda fötterna!

Tinga skrev 2009-05-22 21:11:43 följande:
    Och vilket härligt humör du har varit på idag; massor av glada och käcka inlägg. Kul! Man förstår verkligen att du gläds åt den här graviditeten, och jag unnar dig verkligen det.
    Vaa? Har jag?

Kul att ni gillade klänningen! Den finns i en underbar fuchsiafärg också, vill ha båda!

Tinga, åh vilken mysig kväll ni verkar ha haft. Själv är jag ensam hemma och har tillbringat halva kvällen med att springa upp och ner till tvättstugan.

Nej, nu ska jag titta på Gusten och lägga upp honom i galleriet.
  • Tinga

Telis - om du inte varit på gott humör idag är du iallafall bra på att låtsas!

• Telis

Åh, jag smäller av!! Det var det sötaste jag sett!

Snaily och Korven Gusten finns nu i albumet.

• Telis

Förresten såg jag idag att jag hade fel om en sak, om man har ägg kvar i frysen på Huddinge så får man använda dom till syskonförsök men man måste då betala 8500 per försök så man får inte göra det gratis. Men jag vet inte om den där åldersgränsen som säger att kvinnan inte får ha fyllt 40 vid någon behandling även gäller såna FET där man betalar själv.

• Telis

AM, vad gullig du är som har tagit reda på var dom där skorna kan finnas! Jag ska kolla där på måndag.

Svar på tråden Livets stora och små frågor