• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Telis - snygg klänning! Själv köpte jag ett par "Betty Boop" skor i fjol på Jerns som jag tycker jättemycket om. De är svarta med rundad tå, dock ganska höga men med bred klack och är faktiskt (hör och häpna) helt ok att ha på sig en hel kväll/natt.

• Lapinette

Öppen tå, högklackade sandaletter älskar jag men vad fasen i det här kalla och regniga landet blir det inte många gånger per år de kommer till användning .

• fru AM

Fin klänning!
    Jag var bara inne i en skoaffär (Nilson/Jerns) men hann uppfatta att det finns himla många hudfärgade skor i år - vilket jag tycker är väldigt snyggt. Kan tänka mig atT en hudfärgad sko med svarta detaljer skulle vara snyggt till klänningen. Men skor är SVÅRT!

• Telis

Jag har varit på säkert tre olika Jerns i stan men hittar ingenting. Antingen är det för hög klack eller också är det en liten mesful klack. Skor är verkligen svårt!

• Lapinette

Skor är superskoj! Önskar bara att jag bodde kvar i Cannes där det är så mycket större anledning att få användning av öppna tår och högklackat ... hasar numera mest omkring i låga, promenadvänliga skor.

• Telis

Fast å andra sidan tittade jag nog aldrig på hudfärgade skor, jag var så inriktad på svara. Kanske göra ett nytt försök ändå.

• Lapinette

Telis - det där kan vara tricky ... om man önskar en "mellanklack". Jag sprang omkring i fjol och ville ha ett par svara som skulle vara så där mittemellan men tillslut kom jag hem med mina Betty Boop istället. Helt hopplöst!

• fru AM

man kan ha guldskor också!

telis: vad har du för storlek?

Svar på tråden Livets stora och små frågor