• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

Shit, jag var för långsam - ser nu att EA inboxat er

• Telis

Nenne, jo då, jag är säker på att det finns gula paprikor i Stockholm. Precis som Lappis säger så är dom genmanipulerade och extra stora.

• Fru E

haha att paprikor kan vara så intressant

• nennesjuttioåtta

Telis
    aah ja naturligtvis!

• Lapinette

nenne - jag mår inte så illa av paprikor men av deras släkting ... ehhh chilin?!!! Den nya chilin här i stan blir jag illamående av.

• Lapinette

Nya och nya ... den har funnits ett tag men den gamla gröna chilin mådde jag aldrig dåligt av. Den nya är även den genmanipulerad ... konstig chilifärg, kanske därför jag mår dåligt av den?

• nennesjuttioåtta

lapinette
    ja, när jag bodde i superförorten så kunde jag inte äta den där andra, mer mesiga sorten som är lite längre - men nu kan jag äta den åt alla håll och kanter! Däremot har jag väldigt svårt för grönsaksståndet där det säljs för det brukar lukta så jävla illa.

• Lapinette
    Tänk om vi har några smygläsare här idag??!! De måste ju tro vi totalt har tappat förståndet.
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-05-22 10:55:07 följande:
    Tänk om vi har några smygläsare här idag??!! De måste ju tro vi totalt har tappat förståndet.
    Ja om inte förr....
Svar på tråden Livets stora och små frågor