• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Oj, tänk att man tror att man är så unik jämt och så visar det sig att jag delar konsertmotstånd med både AM och Nenne och navelfobi med Kängu.

EA, gröna paprikor? Snyftreportage? Vad jobbar du med egentligen?!

• Lapinette

Har även sett Simple Red i Monaco. Sån jäkla häftig upplevelse. Först är det är herrar som tar och parkerar bilen åt en. Toaletten är stor som en balsal men en speciell avdelning där man sitta ned och bättra på sitt smink. När man väl ska hitta sin plats är det en trevlig herre som följer med och visar ens bord. När man sitter där och äter så öppnas taket så man sitter under bar himmel. När de stänger taket inför konserten glimmar tusen små lampor så det känns som man sitter under en stjärnklar himmel. Salen lyfts upp av stora romerska pelare där det är öppet ut till en stor terrass med utsikt över havet och Monaco. Det är som en bal på slottet .

• nennesjuttioåtta

lapinette
    fan, du lever verkligen livet där champagnebubblorna är som rundast.

• Lapinette

Sorry, är fortfarande helt inspånad på min konsertupplevelser. Ska försöka byta ämne.

Gröna paprikor!!! Har ingen aning om vad det kan vara ... hmmm...

• Telis

Ja, och nån annan gång sa hon att dom kunde vara GULA också.

• Lapinette

Ja, de ska finna i flera färger det var därför jag gissade på paprikor.

• nennesjuttioåtta

jag har bara sett gula här uppe. Dock aldrig i Stockholm.

Svar på tråden Livets stora och små frågor