• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW
    Lapinette skrev 2009-05-22 08:41:59 följande:
    nenne - kaninen är gammal och har något fel som ingen har hittat . Det trista är att kaninens hjärna inte har fattat det än så hon sitter på sin kammare och hoppas VARJE månad. Hur bäng får man liksom va???!!
    *kram*
  • Lapinette

MSW - kram tillbaka!

Jag skulle ha varit ledig idag men eftersom jag i sista minuten tog ledigt i mån-tisdags sa jag att jag jobbar idag istället. Känns faktiskt helt ok.

• nennesjuttioåtta

MSW

Lappis
    jag tror din nya akupunktör har fått schnurr på paketet nu. Tänk vilken härlig uterus du har som bara väntar på att få goffa in ett litet embryo i den mjuka värmen!

Just nu känns det bara lite väl nervöst över att vi aldrig ställt oss i den där adoptionskön, nu har det ju rykt ett halvår till om vi inte lyckas.

• Telis

Åh, vad jag ska hålla tummarna imorgon och sen ett par veckor framåt!

Jo, jag sa till sjukgymnasten och han sa att han inte skulle sätta några såna där elplattor då av samma anledning som Muggles var inne på angående massage. Det finns ingenting som tyder på att det skulle vara skadligt på något sätt men om det skulle hända något så ville han inte få skulden.

Lappis, jag vet inte riktigt. Jag är himla trött på eftermiddagarna (men det är ju inte så ovanligt när det gäller mig ) och så får jag som mensvärk ibland. Häromdagen hade vi satt oss på en restaurang men så fick jag sån panik och var tvungen att äta omedelbart så vi var tvungna att gå innan vi hade beställt. Gick tvärsöver gatan till grillen och proppade i mig två grillkorvar på typ 20 sekunder. Sen kändes det bra.

Fast jag har inga onda bröst, ingen nästäppa, inget illamående eller nåt annat.

• Lapinette

Jag tror inte ni behöver ställa er där men jag förstår känslan. Vi väntade till efter den andra misslyckade IVF'n innan vi ställde oss.

• Telis

Lappis, skulle ni kunna tänka er att prova ÄD? Jag tänkte om det är något fel på äggen som inte syns?

• nennesjuttioåtta

Telis

Du är gravid och har inga symptom, jag är så totalt garanterat ogravid man bara kan vara men jag har små yrselanfall, ömma bröstvårtor (den där *piip* ovitrellen) och ont i magen. det här är ju humor och en perfekt sammanfattning att man inte bara kan läsa på vad man SKA känna utan kroppen gör som den vill i alla fall.

• nennesjuttioåtta

lapinette
    just nu känns tre försök mycket men de går ju snabbt åt! Det ser man ju bara i höjdhopp och när Carolina klüft gör ett övertramp. Då blir det nervigt!

• MSW

Nenne: Håller tummarna inför morgondagen (och fortsättningen)!

Nu behöver jag roa sonen! Men kommer nog in senare!
    Annars får ni ha en bra helg!

• Lapinette

Telis - det är ju det negativa med att man inte hittar något fel på oss. Allt ser bra ut så därför fortsätter man i samma gamla spår. Inget tal om ÄD och nu är jag för gammal ... om vi inte ska åka till Finland och betala själva.

Så inga egentliga symptom... tänk vad man letat symptom varje månad.

Svar på tråden Livets stora och små frågor