• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • FruCicci

lika bra att jag meddelar att det inte har kommit någon bebis. jag var fan i mig besviken när jag återigen vaknar på morgonen och inser att jag inte har haft ens tillstymmelse av värkar...
    bara för att Victor var född för länge sedan och alla hela tiden säger att den är på väg ut, så tror man ju att den ska komma vilken sekund som helst, men i själva verket så jävlas nog lilleman ordentligt och stannar i all evighet, jag kommer säkert gå över tiden...

idag har jag varit i gång hela dagen och säkert gått 2 mil, varav 7 km i rask takt!
    i morgon har vi jätttemycket kul på gång med kompisar ute på drottningholm, så nu kan den lika gärna stanna i magen 2 dagar till....
    fast igentligen vill jag bara föda NU helst idag!
    men det kommer inte bli idag

• nennesjuttioåtta

Cicci
    Förstår att det är skittråkigt att folk bara tjatar "har det blivit något än???" - det är ungefär så jag hör min svärmor i fantasin om vi skulle berätta a)att vi försöker få barn eller b)fr o m 2 månader och fram till BF...
    Så nu ska jag vara tyst för att föregå emd gott exempel!

Men jag är ändå jävligt imponerad att du är så jäkla pigg och effektiv, fasen jag har inte ork att göra nåt och då har jag inte en kula på några kilo frampå kroppen.

Kniiip!

• BrudSommar2006

Cicci, aha, jag trodde att när man var utplånad så var det definitivt på gång men så är inte fallet alltså. Man har lärt sig något nytt igen.

• nennesjuttioåtta

MSW
    Woaaah! Vilken fin bröllopsbild du hade i galleriet!

• nennesjuttioåtta

hej BS
    Hur mår du? Börjat må illa än eller har du klarat dig?

• BrudSommar2006

Hej Nenne! Har väldigt ont i brösten och blir skakis om jag inte äter i tid men har inte börjat må så där illa som jag gjorde sist än. Har ju så klart börjat hoppas att det kommer att gå bättre den här gången bara därför. Ritigt trött är jag i alla fall och går och lägger mig tidigare och tidigare på kvällarna.

Nu är det bara ett par dagar kvar till lördag men jag förstår att tiden går riktigt långsamt för er!

I morgon ska vi ringa och bestämma tid för att komma och titta på kattungen, det ser jag fram emot. Tyvärr är maken inte ledig imorgon så jag får ha hand om Iris själv hela dagen, det blir nog rätt så slitsamt men det får gå.

• start september

Oj, här var det helglugnt idag.

Och lugnt hos Cicci också. Jag förstår att det är kämpigt när alla frågar om det är på g - försök njuta av helgen så kommer han väl när hon vill (eller hur det nu är). Över tiden tror jag nog inte du behöver gå. Du väntar väl på att FruLlan ska komma hem igen?

Puss på Nenne - det ju nästan överkurs att säga att jag älskar att läsa om vad som händer i ditt liv! Hoppas tiden flyger till lördag och sen fram till testdag. Kvickrot suger - har träffat för mycket sådan också.

Idag såg jag en tjej med en pyttebebis som hon satt och ammade -kanske tre veckor gammal eller så. Helt plötsligt slog det mig hur stor en snart ettåring är - ingen bebis längre. Bebissuget börjar nog komma här - blir nog bra med försök efter sommaren.

• muggles
    FruCicci skrev 2009-05-20 07:58:07 följande:
    Mugglan: Du verkar veta en del. Om nu tappen är helt utplånad, eller han kunde iaf inte se den i går, så liten var den, finns det mer av slemmisen kvar då? Det måste ju varit den som gått i omgångar senaste dagarna. ÄL flytningar delux....
    Cicci: nej för 17, så insatt är jag inte. Du vet jag kan bara det jag lärde mig på profylaxkursen, och det är ju inte så mkt... Men det har inte hänt ngt mer verkar det...? Jag har nog hört om folk som förlorat slemproppen men att det dröjt länge innan förlossningen kommit igång. Skumt att det är så annorlunda mot förra gången.
  • start september

Suck - tror vi har en sjuka på gång här. Äter jättedåligt, gnäller och eländesläggning verkar pågå sedan en timma. Just när jag skröt idag om hur bra allt funkade nu. Det är bara att komma ihåg gatt det vänder snabbt igen. Men nu när man bara träffas ordentligt på helgen känns det lite trist när det nu är långhelg och vi har en massa rejor planerat.

Svar på tråden Livets stora och små frågor