• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Men det kan ju bli en massa FET också. Och sen kan man ju alltid betala själv om man vill göra ytterligare försök. Så det är ju inte som att man är helt rökt efter tre försök. (Om man inte är som jag, that is. )

• Telis

Lappis, ja fast det är ju just därför som det kunde vara bra att prova något nytt tänkte jag. Och det är ju iallafall billigare och mycket kortare kö än adoption.

• nennesjuttioåtta

MSW
    Ha en skön helg du med! Solen skiner!!

Lappis
    AAAh ja visst vore det skönt om man åtminstone fick veta vad det är som felar varje gång! Jag hoppas ju egentligen att det är dessa slöa soldater som gjort att vi inte fixat det själva, kanske i en kombination av omogna/hårda ägg!?! För då kan ju det här gå vägen nu. Får man Trombyl från CvL också, eller har du gjort det på eget bevåg, så att säga? Jag känner mig som en pensionär för såna där små hjärtan kom jag ihåg att skruttisarna på hemmet fick i sina tablettcocktails..

• Lapinette

Nej, det finns ju dem som lyckas på det 10:e försöket men så jäkla barnsugen är inte jag. Jag menar jag vill bilda familj men då går jag nog hellre på adoptionslinjen än att leva i en slags berg- och dalbana med hormoner och sprutor i ytterligare 2,5 år.

Gällande FET kan jag tyvärr inte låta bli att fundera i banorna att om det är äggen (embryot) det är fel på så spelar det ju ingen roll. Har det inte funkat innan så lär det inte funka senare heller.

• nennesjuttioåtta

telis
    jo, hoppas vi får samla några i frysen också, det skulle ju kännas bra! Det är ju rätt skumt egentligen, att om vi skulle göra ett syskon och plocka ett från frysen så är de (syskonen) ju egentligen lika gamla.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    Oavsett vad det är för fel (om det finns ett) så spelar det väl ingen roll? Om guldägget inte trivs i livmodern så har ju dess kvalitet ingen betydelse heller. Jag tror ju att du har guldägg a la Fabergé men att du fram tills idag haft en obalans i mufflan - det tog sig ju en gång men vandrade åt fel håll, när du var i fas. Nu är du tillbaka i fin form igen så... KABLANG! Rätt upp i krysset (nej, inte det krysset ). Och när det händer blir det maskerad. Men jag vet att utklädseln till Ägg är redan tingad, jag får hitta på något annat. Är rädd att Aladåben faller på min lott.

• nennesjuttioåtta

hohoooooooo

åååh tråkitrtråkigttråkigt! Det känns ju helt meningslöst att sitta här när kunderna ändå är lediga och jag har inget att göra...

• Lapinette

Trist att inte ha något att göra. Jag har samlat på mig en hög med arbete så jag kan sitta hemma och pyssla och fixa idag. Ikväll ska vi på konsert, Laura Pausini.

• Telis

Nenne, om du inte har nåt att göra kan du väl kasta dig på stockholmståget och komma hit och äta lunch med mig? Pretty please?

• nennesjuttioåtta

jösses vad ni hittar på grejer hela tiden - kul!!!! P är och fiskar så jag är solokvist med Nancy. Jag tror vi ska äta sushi och spela yatsy.

Jag borde städa/tvätta fönstren/fixa trädgården/tvätta/rensa i klädhögen/sätta upp tavlor...
    men hey, det är fredag och jag har ju hela helgen på mig. Eller nähä, det har jag ju inte men efter ET så ... MER CHOKLADPRALINER!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor