• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM
    Telis skrev 2009-05-20 15:40:01 följande:
    AM, den 11 juni. Så det är tre veckor kvar.
    Aha! Spännande och något att se fram emot! Då borde du vara typ i v 7 - och förhoppningsvis kunna se ett litet tickande hjärta! Åhå - helt fantastiskt - jag blir tårögd!!!
  • fru AM

Eller har jag fått veckorna om bakfoten ... Du borde vara i v 4 nu, eller? (Två veckor efter inplanteringen (och så räknar man väl två veckor bakåt till senaste mens också)) + 3 veckor = 7 veckor!

• Telis

AM, det där med veckorna är lika svårt att förstå som universums oändlighet tycker jag. FLs uträkning på nätet säger att jag är i vecka 5 (4+3) nu. Jag fattar inte men i så fall borde jag väl vara i vecka 8 om tre veckor och nog sjutton borde man se ett hjärta då om det finns något.

• fru AM

Telis: ja det är klart det glömde jag påbörjad vecka räknas upp så v 4+3 är ju femte veckan! I åttonde veckan ser du säkert ett fint litet hjärta!

Jag firar in helgen (och firar att jag städat klart kylskåpet) med en vodkatonic Mums

Tjoflöjt på er allihop!

• Izzie

Åh GRATTIS Telis!!! ETT PLUS!!! Fantastiskt! Jag blir så himla glad för din skull! Det var verkligen din tur nu. En liten januaribebis till alltså! Massor av kramar!

Nenne - Grattis till din äggskörd! Det verkar ju jättelovande! Det gör mig alldeles varm i hjärtat. Nu är du näst på tur!

Vilka fantastiska tråd-nyheter!

Har läst ikapp lite till och från under dagen. De ringde från dagis och bad oss hämta Matilda. Feber och förkyld igen. Trist, men det är väl sånt man får räkna med första tiden på dagis...

Hinner inte kommentera mer nu, men vill iaf önska er alla en mysig kristi himmelfärdshelg!

kram kram

• snaily

Godnatt till alla och ha en härlig ledig dag imorgon! Imorgon åker vi på minisemester till Korven!

• Page

Nenne, grattis till sex ägg!
    ?Handen som en liten pil??! Hahaha, älskar den, J och jag säger det lite då och då, gärna helt utan något sammanhang.

Kängu, vilken fantastisk dröm! Låter mycket i stil med sånt som jag brukar drömma.

Piggelin, halmgult som är så vackert! Jodå, den hårfärgen lyckades jag åstadkomma på mig själv när jag var 12 år, och vet därför att det inte är det allra vackraste. Mitt resultat är egentligen ganska bra, ser bara lite skumt på mig.

Koko, så roligt med den söta katten! Jag hade inte heller ifrågasatt, utan bara tagit hem katten.

Muggles, visst har jag odlat på kollo! Men inga stora mängder i år. Olika salladsorter, morötter, rädisor, lök och ska sätta några potatisar med.

Telis, näää, usch så nojig som din hummersoppakompis kan man bara inte vara! Det tror jag inte att du kommer att bli.
    Åh, vad surt att Huddinge krånglar med recepten!!! Det ska ju funka smidigt!

Ore, en stukad fot är väl inget i-landsproblem. Aaaaaj!

BS, vad otäckt med självmordet.

AM, inte roligt att få den typen av kommentar EFTER förlossningen, fast å andra sidan, äh, magen är ju snart borta. Jag fick också ett grattis till min icke gravida mage!

Snaily, hoppas att det går bra med din jobbkompis. Jag visste väl att det fanns en orsak till varför jag är rädd för hästar. Ha det så mysigt med Korven!

• BrudSommar2006

Tittar in för att se hur det gått för Cicci? Fortfarande hemma?

Här ska städas och vattnas blommor, suck. Nåja lika bra att få det gjort.

• nennesjuttioåtta

hohooo ingen Cicci??

hahaha Page, det gör vi med!!!! Så forma man handn som en liten PIL!

Start sept
    glömde skriva men det är så kul när du kikar in och se vad som händer i ditt liv!!!!!!

Izzie
    Hej på dig också!

koko
    vad tyckte du, var Mammas nya kille något för dig?

Snaily/Page
    har ni tänkt på att han som alltid lägger ut en efterlysning efter någon som vill äta upp honom (zombies) eller ha honom som slav - låter som TORGNY MOGREN! HAHAHAHA! Jag kan inte längre se Torgny på TV längre, kommentera skidor eller vad fan han gör, jag tänker bara på att han vill äta döda människor.

Idag har vi rensat i landet. Vi kom... en meter... AAAAAAAAAAAhhh vad tråkigt! Det är bra kvickrot överallt men här och där sticker det upp en stackars kärleksört eller jättevallmo så det är inte bara att gräva upp och slänga skiten heller. Men spaden har ju använts mer än en gång...

Nancy är så kul, vi har köpt lite leksaker till henne, någon mus (som hon iofs älskar att förinta - nosen är borta för länge sen), pingisbollar och den här dammvippan som är kul ett tag. Men hennas absoluta favoriter är ett skärp till den där badrocken man får på Yasuragi, den kommer hon med i munnen så att man ska springa omkring med den, eller - och här vet jag inte vad det är som är så kul - men det där som man river av från hemliga kuvert. En pappersremsa. DÖDA DÖDA DÖDA!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor