• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

snaily - Hjälp!!! Usch, vad läskigt, har väldig respekt för just hästar... En kompis till mig blev avkastad för några år sedan och skadade ett antal organ ganska ordentligt.

• nennesjuttioåtta

koko
    så sant...

Snaily
    åååh FY!!!

• snaily

Hästar är ju läskiga för att de är så oberäkneliga och samtidigt sjukt snabba och starka, den här hade dessutom fått lugnande (då kan de reagera konstigare än vanligt). Den hade inte ont utan blev bara rädd när någon försökte flytta den lite åt sidan, och så hände allt så blixtsnabbt så man inte hann fatta nånting, bara kasta sig handlöst åt sidan. Hästen höll på att riva hela hagen och nästan bryta benen av sig själv också innan den till slut lugnade ner sig. Oönskad dramatik på jobbet...

Kunde gärna bytt dag med er som varit på trevlig lunch!

• nennesjuttioåtta

hade en halv del av en Twix i väskan och tänkte herrejösses vad gott till fika! Men jag tog upp den ur väskan alldeles efter lunch för att jag inte skulle glömma den (stor risk..) och vad ser jag- pappret är tomt men jag minns inte att jag ätit hela, bara att jag bröt en liiiten bit *gluffsigluffs* Vad var det bra för?!?! Nu hann jag inte njuta! Jävla idiot...

• Telis

koko, tänk om min Benny får samma födelsedag som din Conny, det vore ju coolt.

Snaily, åh fy sjutton vad läskigt! Hoppas kollegan repar sig snart!

• snaily

MNK förresten... börjar om en timme! Förutom Thunder så gillar jag Job och Katla, fast får lite rysningar av den sistnämnda. Funderar på att ladda ner "hör du vem det är som viskar i ditt ööra" till mobilen men har inte fattat hur man gör, pinsamt dålig koll på sånt...

• snaily

Nej förresten, Lacken är min favorit! Nu ska jag sluta spamma om MNK, lovar...

• nennesjuttioåtta

90% naken hud! Med snoppen i vädrrrret!

• nennesjuttioåtta

-Du vet förr i världen, då forma man handn som en liten pil!
    -Som en liten pil...?
    -Jo. Då forma man hand som en liten pil! Och så sprang man fram till måltavlan och stack.
    -Jaha, måste ha blivit många oavgjorda piltävlingar på den tiden.
    -Mjjooo det är därför vi svenskar är högerhänta.

• MSW

Snaily: Usch då! Riktigt obehagligt! Hoppas kollegan piggnar till snabbt!

På tal om hus, hittade ett som jag tyckte jättemycket om! Men det ligger mitt i ingenstans (vi bor juh nästan mitt i ingenstans nu med, men det är inte samma ingenstans, tyvärr, annars hade vi nog redan bokat visning..)
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/435228

Svar på tråden Livets stora och små frågor