• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Var tvungen att starta om datorn, vilket tar en evighet just nu, undrar varför?!!

Men jag ser att AM redan svarat dig Lappis, kom!! Vill gärna se din bakislook!

nenne - Om det nu är så att simmarna är lite slöa är det ju väldigt hoppfullt, oförklarad barnlöshet är ju det svåraste av allt att lösa (eftersom man inte vet vad man ska ändra på/rätta till)!

• Lapinette

nenne - har totalt missat att de var slöa på simmarprovet.

• Frejis

Jag vill se Koko utan häck Det där lät mer spännande än alla graviditetssymptom tillsammans och jag funderar nu om jag hinner springa ner till Sturegallerian i tid eller inte. Är inte i presentabel form riktigt...

Lappis, grattis på födelsedagen och bröllopsdagen! Är du bakfull och känner dig inte heller så vacker? Hm, jag tror inte på det och det måste jag också se... det blir lite som navelskådning light

Tror nog at Ciccis bebis är ute till helgen. Vad spännande!

Telis, har också progesteron som du kan få. Säg bara till!

• Lapinette

kokisen - vi får se om jag orkar gå heeeela vägen ned till Sturegallerian. Som sagt ... bakis, knappt någon make-up och en andedräkt som man säkert kan flambera med hjälp av (smaken av vin ligger kvar mot den torr gommen).

• Lapinette

Frejis - om du inte är presentabel och jag ser ut som den där häcken AM har tappat bort - KOM!

• _koko_

Frejis - Spring! Om magen tillåter förstås. Har lager på lager idag så jag tror att jag döljer den saknade häcken hyfsat.

• _koko_

Lappis - Typiskt att jag lämnade mitt makeup-kit hemma idag, annars hade du kunnat låna.
    Oj, nu måste jag snart börja röra på mig!

• Frejis

Lappis - jag sitter i mina mjukiskläder och har typ kammat mig. Vi jämnar väl ut varandra i så fall

Rulltrappan på övervåningen, alltså samma ställe som vi var på förut? Jag får väl leta efter sällskapet ifall jag blir sen.

Var är mina kläder? Måste fånga Ninja innan utgång, får se om han är samarbetsvillig

• Lapinette

Shit, det var kokisen som tappat bort häcken ... jag är helt väck idag MEN jag har fått låna busskort från trevlig jobbarkompisar. Slänger mig på bussen om 5 min. Vi ses!

Svar på tråden Livets stora och små frågor