• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

Telis,
    sounds like a plan! Här ska de drillas i knäböj med lös häl!

Lille P! iiihhiii jag blir alldeles varm i själen!

AM
    han läser bara ibland men tydligen bara vad mina gula gubbar säger, resten skumar han. Men han kunde iaf meddela förut att det florerade en pöklista, så lite uppdaterad blir jag om han har tråkigt på jobbet och jag inte hinner gå in.

• _koko_

God morgon! Vad mycket roligt ni har skrivit sedan igårkväll!

Cicci - Min förlossning med conny började ju med att magen pajjade två dagar innan... Sååå spännande nu!

nenne - Vad fint du skriver om P, blir lycklig av att höra att andra är lyckliga.

Telis - Vilka mediciner är det? Jag har ju prog kvar om det är det du saknar (om det nu skulle skita sig med receptet igen), jag åker hem som ett skott och hämtar dem isf!

Ang navel har jag hört att det beror på hur de "knyter" den om det blir putnavel eller "brunn"? Både jag och conny har dock "streck"-navel, vilket är lite knepigt att hålla rent. Jag får brunn när jag är gravid.

Piggis - Det är så jäkla tråkigt att inte resten av världen har fattat att barn ska sitta baklänges tills de är 4, i vissa länder är det tom olagligt att ha dem baklänges efter 1 år (har jag hört...)!! Heeelt galet!! Iom att ingen informerar befolkningen kan man kanske inte klandra dem, men din brorsa är ju faktiskt svensk...

Telis - När jag tog mitt första test den här gången tyckte jag det var rätt svagt. Sen snubblade jag över en tråd på FL där en tjej beskrev sitt test som jättestarkt och det var svagare än mitt... Dvs man hittar alltid saker att nojja över, och olika test visar olika starkt. Du är gravid, vännen!!

• Lapinette

Hej älsklingar!!!

Åter igen STOOOOOOOOOR KRAM till Telis. Det är helt jäkla underbart!

Har saknat er men är ju uppdaterad på den STORA nyheten här på tråden. Har dock inte läst hur det gått för dig nennelainen. Så nenne kan du ge mig en liten uppdatering? Please !

Själv har jag gjort allt och lite till för att krypa ned i ickebarnsträsket ... dvs druckit som en svamp och sovit för lite. Hamnade på Operakällaren igår och det blev avsmakningsmeny + viner ... oj, oj, vilka viner! Så idag är jag lite yr och trött i mössan.

• Fru E

God Morgon!

Har effektiviserings möte just nu samtidigt som jag smygläser vår tråd kanon!
    Åt på ett ölbryggeri igårkväll, lite roligt och GOTT, man fick en öl till var rätt + en välkomstöl som var gjord av hallon MUMS! Köpte med mig ett par stycken hem för att glädja maken.

Cicci-ohhhh spännande snart har du en liten bebis till

Ore-stukning lät inte bra, försök ta det lite lugnt

Telis-tror inte det är någon fara med röntgen, ska man vara rädd för allting innan man vet om man är gravid så blir man nog knäpp

Nenne-så det blir äggläggning på lördag, lovar att hålla tummar och tår! Klart det blir en liten nenneplutt som fastnar! Förstår att det är jobbigt att vänta till på lördag jag har noll tålamod med den här verkstan........får passa på att städa eller shoppa så går tiden fortare

Lappis-hur har ni det?

EGO-inga spottings alls men stor aladåb i morse men inte tror jag något positivt för det utan nog bara tanten som meckar och segar över 30 dagar denna månaden. Funderar på att ta de sista pergotabletterna när tanten kommer men vet inte om jag vill strula mer med hormoner om jag inte är tvungen....

*kanske dags att lyssna lite nu *

• Telis

koko, vilket gulligt erbjudande! Det är progesteron och Progynon (östrogen) det gäller. Jag ska till Apoteket i eftermiddag, om dom inte kommit in då så kan det hända att jag desperat ringer dig om progesteronet iallafall. Men jag hoppas att dom inte slarvar den här gången.

Lappis, hej!! Vad roligt att du är hemma igen. Det låter som du fick en jättebra födelsedag, hoppas att bröllopsdagen också blir bra!

• Lapinette

Telis - bröllopsdagen (idag) kommer nog inte att firas så värst. Champagne ligger dock för kylning men både jag och mannen tittade rödögt på varandra imorse och sa att vi nog ska ta och vänta med skumpan. Kom i säng vid 01.30 efter aldeles för mycket vin.

• snaily

EA, hoppas aladåberna innebär att du är gravid!! Dels för att det är dags nu, och dels för att då behöver du ju inte dina Pergotabletter så då kanske jag kan låna dem (om läkaren vi träffar skulle visa sig vara tjurig och inte skriva ut... Har i och för sig fri förskrivningsrätt själv men vill helst inte missbruka den...)

Nenne, vilken härlig beskrivning av din P, blir alldeles varm jag också.

• _koko_

FruLlan - Din galenpanna, fattar inte varför jag inte sa hej till dig?

Dagens i-landsproblem: Conny är rätt långsmal och jag hittar inga jeans till honom. Har tagit hem 2 par från HM, det ena i 74 var för korta och för vida, det andra (annan modell) i 80 var precis lagom i längd (dvs för korta, jag vill ju att han ska kunna ha dem ett tag) och för vida.
    Så, jag undrar nu var man får tag i jeans (som inte är blå), som är långsmala i modellen? Ska kolla Zara och Åhlens efter lunch idag.

• kängu

EA- Jag hade mycket slem och sånt när jag plussade. Håller några smygtummar!

EGO- Mår inget vidare idag. Krånglig mage o lite illamående. Hoppas det går över för vid 12 kommer maken hem och han fyller år idag, så vill kunna fira honom ordentligt! Imorgon ska vi dessutom åka iväg på bröllop... Ni kan väl hålla tummarna för att jag kryar på mig???

Nenne- gullig kärleksförklaring till din man så här på morgonkvisten

Telis, hittade detta (klippte ut det som handlar om grav.)
    www.orebroll.se/prim/page____12080.aspx

KONTRAINDIKATIONER FÖR TENS BEHANDLING

* Tidig graviditet - Ej behandling före vecka 20. Bara högfrekvent stimulering. Inga elektroder över magen.

Så är nog bäst att berätta för sjukgymnasten att du är gravid!

Svar på tråden Livets stora och små frågor