• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

Hej hopp i sofforna!!!!!

Har lite dålig motivation när det gäller svenskan just nu så jag passar på att läsa här istället.
    Har tre uppgifter att lämna in fram tills den 10 juni sen är det äntligen klart för denna terminen (om man nu klarar allt dvs)

Ore
    Hoppas du blir bra i foten snart igen!!! Krya på dig!

EA
    Låter härligt med lyxhotell!!

Lappis
    Grattis på födelsedagen!

Nenne
    Grattis till 6 befruktade ägg!!!!

Cicci
    Ta det nu lugnt och andas!!!!!

BS/Cicci
    Här gäller 15 h i veckan om man är föräldraledig/arbetslös. Men numera iaf 5h om dagen , innan var det 3h per dag.

• viktualia

Ore - jobbigt med foten!

Nenne - som jag skrev i smset.. jag LIDER med dig... din panik just nu kan nog ha vissa likheter med min lågnintensiva skräck för ett tredje missfall...

Cicci - oj! hejarop och hoppas att allt går bra!!!!

• Ore

Hej hej till Vickan och MrsB!

Och för att nyansera mina fotproblem så är det typ 5:e stukningen på den foten (vanlig orienterarskada) så jag lär inte behöva hoppa på kryckor eller så, misstänker att jag kommer vara litet stel i fotleden några dagar men inte mycket mer.

Vickan: Inte konstigt att du är rädd, och jag tror ju att du kommit en bit på väg bara genom att du kan resonera så bra kring det (det där med att du vet att du måste våga förr eller senare)

• Piggelin1

Mugglan - jag tänkte också på det där att Telis plussar i sin egen tråd

Cicci - jisses, nu är det på G! Lycka till! Vem vet, med ditt tempo, så kanske h*n redan är ute nu?!

Nenne - kraaaam! ...och så håller jag med Kängu i hennes komplimang till dig! Plus att jag minsann spanade in dina lååånga svepande ögonfransar, wow!

Mugglan, du tipsade ju om boktipset.se häromveckan. Hittade en annan sajt igår eller om det var i förrgår: pocketblogg.se
    Riktigt bra!!

Snaily - vilken massa björnar det är i dina trakter! Kanska ska hålla ögonen öppna när vi drar till de jämtländska skogarna om några veckor!!

• FruCicci

Ja, det är lite spännande, han kommenterade flera gånger att förlossningen inte alls behöver starta på samma sätt för samma människa gång nr2. Så han sa att detta kan vara en början nu...
    Jag vet inte, jag tar det lite coolt... försöker.

Det som fått mig extra nervös är att jag har mått illa i dag och varit på toa 3 ggr, och min BM sa att det var tidiga tecken på ev förlossning.

ja ja, vi får se, den luras säkert bara....

EA, det låter ju kanon spännande ag dig och ingen tant än... hoppas verkligen satkärringen håller sig borta!

Såg att ni har diskuterat mat o vad man får äta eller ej....
    Jag har ätit allt denna graviditeten. Nojjar inte alls. Skönt.
    I lördags hällde jag i mig både champagne och ostron och alla grönmögel och brie ostar man kan tänka sig. På cocktailpartyt i söndag var det bla parmaskinka, med ngn ost i, det var mums, likaså de goda tunnbrödsrullarna fyllda med gravad lax

Men jag är ju inte som andra!
    Jag tror inte att det är så farligt med lite då o då.

GRATTIS nenne till 6 ägg som blev befruktade, lovely news!
    Herregud vilken babyboom vi kommer få nu!

Kommer inte ihåg vad jag skulle kommentera idag, har varit så virrig...
    KRAM

• gosnosen

GAAH! Här är man frånvarande ett par veckor och vad händer! PLUSVÅG!!! Telis vad jag är glad för er skull! Vad häftigt att det faktiskt funkade! Nu är det bara att bestämma sig för att pyret ska stanna kvar! Jättekram! Jag ska svara på ditt meddelande också när jag har mer tid.

Och Nenne vilken massa ägg och sex befruktade är ju toppen! Du ska se att det åtminstone blir ett toppenembryo som kommer att trivas hos dig de kommande nio månaderna. Men det är några jobbiga veckor nu med väntan. Stor styrkekram!

Hejarop till Cissi! Måste kika in imorgon igen och höra hur det har gått och vad det var som kom ut.

Har nog missat massor att kommentera men hinner inte nu. Har jag grattat BS? Om inte - stort grattis till plusset, det kommer att gå så bra så!

Till er andra - kram och puss!

• BrudSommar2006

Cicci, du har sån himla tur som får föda i god tid varje gång! Jag hoppas så att jag ska slippa gå över den här gången.

Fast jag har inte lika stor otur som min kusin i alla fall som inte verkar kunna få värkar utan båda gångerna har fått gå två veckor över tiden och sedan bli igångsatt. Nu ska de ha trean i augusti, får se hur det går.

Usch, en tjej på mitt jobb, fast jag känner henne inte som tur är, slängde sig framför tåget igår så det har varit lite konstig stämning idag.

Ore, trist med foten! Det funkar att springa fortfarande annars i alla fall då? Jag var hos sjukgymnasten i förra veckan och skulle dra in magen mot ryggen och det var inte alls skönt.

• viktualia

Brudsommar - usch... jobbigt med självmord på jobbet. Vi drabbades på mitt jobb av samma sak för nån vecka sedan. Jag kände inte personen men hade möte med hans närmsta kollegor strax efteråt... tungt värre!!

• Telis

Muggles, haha, ja det var ju ett sammanträffande!

gosnosen, tusen tack!!

Cicci, jag passar på att önska till nu, man vet ju aldrig när det blir sista gången man ser dig här före förlossningen!

Snaily, jaa visst är det orättvist! Och vilken nedrans seg cykel du har. Jag tycker att den där ÄL:en kan ta och lägga i en extra växel nu. *stampar med foten*

Ore, krya på foten!

• snaily

Telis, ja eller hur! Och tack för sympatierna
    Blev så irriterad på alltihopa ikväll så jag stack ut och joggade trots att jag inte alls hade lust, tänkte att en joggingtur kanske kunde skaka loss nåt ägg... men så funkar det förstås inte... morr...

Piggelin, vad ska ni göra i de jämtländska skogarna, förutom att spana på björn förstås?

Svar på tråden Livets stora och små frågor