• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Kan jag också få gratängrecept, AM. Älskar både färskpotatis och Brie-ost...

Inboxar min e-mailadress

• Fru E

*vink vink tittar snabbt in*

Nyss fått internet att funka på konferensen
    Bor på ett hotell i Köpenhamn Dángleterre som kostar runt 4500 kr/natt helt ok för vi blev uppgraderade deå det bokade hotellet helt plötsligt fick stänga

Tror inte ni behöver hålla så mycket tummar för BIM men än är inte tantan här och knappt inga spottings men aladåbliknande grejs.....intressant va????

Grattis till Lappis!

Kram på er

• nennesjuttioåtta

*stirrar okoncentrerat*

Eftersom jag inte kan tänka annat än totalt EGO-tankar så vet jag inte vad jag ska skriva men det kliar i hela kroppen - måtte tiden fram till lördag gå fort. Nedreglering och sprutor var en baggis jämfört med detta. Hjälp! Tänk om det inte blir några att peta in alls?

aaaahhhh

• nennesjuttioåtta

EA
    hhehehhe aladåb nu? Jaja, det har man ju hört förr vad det har varit. När ska du testa om tanten inte dyker upp...?

*Försöker hänga med plusvågen*

• nennesjuttioåtta

EA
    gött med lyxhotell! Snyter du dig i gardinen och trycker fast tuggummi under stolarna?

• Ore

Najs med lyxhotell

Aladåber har jag haft både före tant och före plus, och efter plus också för den delen...

Nenne: Äh, alla sex ägg är guldägg!!! Det tror jag, och det är precis lika stor sannolikhet för att det är rätt som för att "worst case scenario" skulle inträffa.

• nennesjuttioåtta

Ore
    jo, det är sant. Men jag tänker inte särskilt rationellt just nu. Mer än hälften har ju redan strukit med...

ja ja, det är inte så mycket att göra - eller det FINNS ju inget som jag kan göra. Det som sker det sker.

• nennesjuttioåtta

det här är ju knappast min mest kreativa dag på jobbet.

• Ore

Fullt förståeligt Nenne... Hmm, funderar för fullt på statistik m.m. Om äggen inte klarar långtidsodlingen, så måste det vara ungefär samma som ett väldigt tidigt mf (innan ägget fäster) i s.k. "vanliga" fall... Eller? Någonstans läste jag att den statistiken kunde vara så hög som 25 %, men om 25 % av dina ägg skulle stryka med så ska du ju ha 4,5 ägg kvar, dvs minst 4 alltså... Vilket är tillräckligt för en hel skara med smånennisar, eftersom det då är gräddan av guldäggen kvar, som bara ska klistras fast i din livmoder. (ok, kanske inte jättebara, men ska inte långtidsodlingen förbättra statistiken i det avseendet, eller minns jag fel?)

Svar på tråden Livets stora och små frågor